جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۴:۵۴
IOTC
سه شنبه / ۲۰ تیر ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۶
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۹۵۵
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

مدیر منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد: از تجربه پایانه های نفتی ایران برای پاکسازی آلودگی های خزر بهره می گیریم

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد از صرف هزینه 10 میلیارد ریال اعتبار برای پاکسازی دریای خزر خبر داد و گفت: در این زمینه از تجارب خوب کارکنان شرکت پایانه های نفتی ایران در منطقه شمال استفاده خواهیم کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد: از تجربه پایانه های نفتی ایران برای پاکسازی آلودگی های خزر بهره می گیریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، علی خدمتگزار امروز (سه شنبه 20 تیر) در گفت وگو با خبرنگاران افزود: منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد به عنوان یک گذرگاه اقتصادی سالانه برای پاکسازی  آلودگی دریای خزر حدود 10 میلیارد ریال هزینه می کند.

وی اظهار داشت: تجهیزات مورد نیاز برای پاکسازی آلودگی احتمالی دریای خزر در بندرامیر آباد فراهم است و با همکاری دستگاه های فعال در حاشیه بندر به ویژه پایانه نفتی شمال به عنوان پایانه سبز کشور این کار اجرا می شود.

مدیربندرامیرآباد گفت که سازمان بنادر برای استقرار منطقه آزاد در اراضی بندرامیرآباد شرایطی را به مناطق آزاد پیشنهاد کرده تا بتواند در این نقطه از استان فعال شود.

خدمتگزارمشارکت در تامین هزینه های زیرساختی را از شروط اصلی برای استقرار احتمالی منطقه آزاد در این بندر اعلام کرده است و افزود: بندر امیرآباد تجهیزات زیادی را با هزینه های داخلی در این منطقه مستقر کرده که منطقه آزاد برای مستقر شدن در این حوزه باید بخشی از هزینه ها را تامین کند.

وی امکانات و ظرفیت های زیرساختی بندرامیرآباد برای استقرار منطقه آزاد در این نقطه از استان مازندران مناسب توصیف کرد و گفت که بندرامیرآباد از لحاظ برخورداری از تجهیزات مدرن تنها بندر نسل سوم درکشور است که می تواند بهترین نقطه برای قرارگیری منطقه آزاد باشد.


(سه شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶) ۱۵:۲۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید