پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۱۵
IOTC
یکشنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۶ / ۱۹:۱۵
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۹۴۷
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

بوی سازی و تعمیرات اساسی SPM توسط متخصصان پایانه های نفتی ایران

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران در خصوص بومی سازی و دستیابی به تکنولوژی نوسازی SPM در قطب صادرات نفت خام کشور گفت: با تلاش متخصصان این شرکت بسیاری از قطعات گوی های شناور در داخل نوسازی و تعمیر اساسی می شود.

بوی سازی و تعمیرات اساسی SPM توسط متخصصان پایانه های نفتی ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی افزود: برنامه ریزی شده است تا بخشی از SPM ها به پروژه محرم اختصاص یابد؛ بخش دیگر نیز به عنوان پشتیان عملیات در عسلویه نصب خواهد شد.

وی با اشاره به تعمیر 100 درصدی یکی از SPM ها گفت : در نظر داریم طی روزهای آینده SPM جدید دیگر را نیز وارد عسلویه کنیم .

موسوی عنوان کرد: متاسفانه تاکنون کار تخصصی برای تعمیرات SPM ها در کشور صورت نگرفته اما متخصصان شرکت پایانه های نفتی توانسته اند این کار بزرگ را انجام دهند .

وی با بیان اینکه هزینه تعمیرات SPM ها بسیار گران است گفت : استفاده از حداکثر ظرفیت شرکت باعث شده تا هزینه های تعمیرات کاهش یابد و قابل مقایسه با تعمیراتی که توسط شرکت های خارجی انجام می شود نباشد.

موسوی در باره راه اندازی پایانه نفتی جاسک نیز تصریح کرد: یکی از سیاست های دولت و وزارت نفت ساخت پایانه جاسک است، شرکت ملی مهندسی و ساختمان و متن مسئولیت اجرای این پروژه را بر عهده دارند، مراحل تهیه اسناد برای جذب سرمایه گذار طی هفته آینده نهایی و منتشر خواهد شد که اگر این اتفاق بیافتد حدود 1 میلیون بشکه نفت تولیدی از مناطق نفتخیز جنوب به پایانه جاسک انتقال داده خواهد شد.

وی عنوان کرد : در فاز 1 این پایانه ساخت مخازن ذخیره سازی با ظرفیت 10 میلیون بشکه نفت درنظر گرفته شده است، با راه اندازی پایانه جاسک صادرات نفت خارج از خلیج فارس و تنگه هرمز با اطمینان بیشتری صورت خواهد گرفت.

(یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶) ۱۹:۱۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید