جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۲۱
IOTC
چهارشنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۷:۲۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۹۰۲
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

تولید جهانی نفت در سال 2016 کندترین رشد را در هفت سال اخیر داشت

اعلام دبیرخانه اوپک از کندترین رشد تولید جهانی نفت در سال 2016 در هفت سال اخیر، کاهش برآورد اوپک از رشد تولید نفت غیراوپکی ها در سال 2017، تصمیم لیبی برای افزایش تولید نفت، افزایش تولید نفت اوپک در ماه مه، و تصمیم سینوپک چین برای کاهش تولید نفت مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بود.

تولید جهانی نفت در سال 2016 کندترین رشد را در هفت سال اخیر داشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران و به نقل از «مارکت واچ» گزارش آماری بی پی نشان می دهد با توجه به اینکه تولیدکنندگان غیرعضو اوپک، بیشترین کاهش تولید نفت در 25 سال اخیر را در سال 2016 میلادی گزارش کردند، تولید جهانی نفت دراین مقطع، تنها 0.5 درصد یا 400 هزار بشکه در روز افزایش سالانه را تجریه کرد که کندترین میزان از سال 2009 میلادی محسوب می شود.

تولیدکنندگان غیرعضو اوپک دراین مقطع، 800 هزار بشکه در روز کاهش تولید را ثبت کردند و تولید نفت شیل آمریکا نیز در سال گذشته میلادی 300 هزار بشکه در روز افت سالانه داشت. چین نیز بیشترین کاهش تاریخی تولید یعنی 300 هزار بشکه در روز را تجربه کرد.

**کاهش برآورد اوپک از رشد تولید نفت غیراوپکی ها در سال 2017
به گزارش پایگاه خبری سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، این سازمان در گزارش ماهانه خود مجموع عرضه نفت از کشورهای غیر عضو در سال جاری میلادی را 58 میلیون و 140 هزار بشکه در روز و 110 هزار بشکه در روز کمتر از برآورد پیشین خود اعلام کرد.
علت کاهش پیش بینی ها، محدود شدن احتمالی عرضه از سوی کشورهای روسیه، برونئی، قزاقستان و سودان ذکر شد که با تمدید توافق کاهش تولید نفت تا مارس 2018 میلادی موافقت کردند.

**تصمیم لیبی برای افزایش تولید نفت
به گزارش«سی ان بی سی» شرکت ملی نفت لیبی و شرکت نفت و گاز آلمانی «وینترزهال» توافق کردند که تولید نفت در منطقه شرقی لیبی را از سر بگیرند و 160 هزا ر بشکه در روز به تولید نفت این کشور اضافه کنند.
شرکت ملی نفت لیبی قصد دارد تولید روزانه نفت خود را از 830 هزار بشکه کنونی به یک میلیون بشکه در ماه ژوئیه برساند.
لیبی عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است.

**افزایش تولید نفت اوپک در ماه مه
«وال استریت ژورنال» به نقل از سازمان اوپک خبر داد که مجموع تولید روزانه نفت این سازمان در ماه مه با یک درصد رشد به 32 میلیون و 140 هزار بشکه رسید.
علت این افزایش، رشد تولید نفت در کشورهای لیبی، نیجریه و به خصوص عراق ذکر شد. عراق با 44 هزار بشکه در روز افزایش ماهانه تولید نفت، مجموع تولید روزانه خود را در این مقطع به بیش از چهار میلیون و 400 هزار بشکه رساند.

**سینوپک در اندیشه کاهش تولید نفت
«اویل پرایس» پیش بینی کرد که شرکت دولتی سینوپک چین تولید نفت خود را در سال جاری میلادی تا یک سوم کاهش دهد تا بتواند با مازاد عرضه بازار داخلی که در پی رقابت با پالایشگران مستقل و کاهش تقاضا به وجود آمده است، مقابله کند.
به گفته یک مقام دولتی چین، سینوپک با فشار زیادی در بازار داخلی سوخت روبروست و این شرکت در سال گذشته نیز کاهش تولید داشت اما میزان کاهشی که برای سه ماه سوم 2017درنظر گرفته شده است، یعنی سه میلیون تن یا 238 هزار بشکه در روز، بیشتر از سال گذشته است.

‎**نفت به امید گران تر شدن در مخازن ذخیره شد
‎به گزارش رویترز، سقوط ١٠ درصدی قیمت جهانی نفت از اواخر ماه مه معامله گران نفت را بر آن داشت تا نفت خام را به امید فروش گران تر در مخازن ذخیره کنند.
‎این موضوع، تاثیر توافق جهانی کاهش تولید نفت را که می خواهد معامله گران را مجبور به فروش ذخایر نفت و مهار مازاد عرضه کند، خنثی می کند.

**پیش بینی کاهش تولید نفت آمریکا و روسیه
به گزارش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، این سازمان در گزارش ماه ژوئن، پیش بینی خود از میانگین تولید روزانه نفت روسیه در سال 2017 میلادی به 10 میلیون و 290 هزار بشکه را کاهش داد در حالیکه این میزان در ماه مه 10 میلیون و 230 هزار بشکه پیش بینی شده بود.
این سازمان برآورد خود از تولید روزانه نفت آمریکا را با 29 هزار بشکه کاهش روزانه، 14 میلیون و 420 هزار بشکه اعلام کرد.
(چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶) ۱۷:۲۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید