پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۳۳
IOTC
سه شنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۰ / ۰۱:۰۰
سرویس : نکاء
کد خبر : ۲۹
گزارشگر : ۲
سرویس نکاء

آبهای خلیج فارس نیلگون باقی می ماند؛ آلودگی نفتی در کار نیست

رییس پایانه نفتی منطقه خارگ گفت: نشت نفت در آب های نیلگون خلیج فارس بسیار جزیی است و بزرگنمایی برخی از رسانه ها در نشت نزدیک به 10 هزار لیتر نفت در این منطقه واقعیت ندارد.

آبهای خلیج فارس نیلگون باقی می ماند؛ آلودگی نفتی در کار نیست

به گزارش روابط عمومی پایانه های نفتی ایران عباس اسدروز گفت: مقدار بسیار کمی از نفت تخلیه شده در کشتی، وارد آب های نیلگون خلیج فارس شد که با تلاش واحد ایمنی منطقه خارگ این آلودگی در کمترین زمان ممکن رفع شد و هم اکنون نیز هیچ اثری از نفت بر آبهای خلیج فارس باقی نمانده است.

وی توضیح داد: پس از پایان بارگیری نفت و با صدور دستور توقف ارسال نفت به مخزن کشتی، بخشی از نفت پمپاژ شده که در مسیر بازوهای هدایت کننده نفت خام قرار داشت به داخل آب ها نفوذ پیدا کرد.

اسدروز ادامه داد: نفت بازگشتی از مسیر بازوهای هدایت کننده به slop tank هدایت می شود تا علاوه بر ذخیره سازی، نفت لازم برای پمپاژهای بعدی فراهم شود.

رییس پایانه نفتی خارگ تاکید کرد: مقدار نفت منتشر شده بسیار کم بوده و به زحمت به 30 بشکه می رسیده است.

اسدروز خاطرنشان کرد: با اعلام خبر نشت نفت، واحد ایمنی منطقه خارگ به همراه 2 فروند یدک کش و قایق پاک سازی حاوی مواد ظاهرکننده نفت (OSD) در منطقه حاضر شد و ظرف مدت کوتاهی عملیات پاکسازی منطقه انجام شد.

وی ادامه داد: هم اکنون هیچ اثری از آلودگی نفتی در آب های خلیج فارس وجود ندارد و عملیات انجام شده از سوی واحد ایمنی منطقه خارگ مورد تایید محیط زیست منطقه است.

بنابراین گزارش، برخی رسانه ها در پی انتشار خبری مربوط به نشت نفت و آلودگی آب های خلیج فارس میزان نفت منتشر شده در آب را نزدیک به 10 هزار لیتر تخمین زده و مدعی شده بودند که این امر به دلیل بی توجهی مسئولان بوده است.

(سه شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۰) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید