پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۵۷
IOTC
سه شنبه / ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۱
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۸۴۳
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران خبر داد:‌

تردد 850 نفتکش به پایانه نفتی خارگ/ صنعت نفت؛ ‌پیشاهنگ افزایش درآمد کشور

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت:‌با اجرای برجام حدود 850 نفتکش را در پایانه نفتی خارگ پذیرا بودیم.

تردد 850 نفتکش به پایانه نفتی خارگ/ صنعت نفت؛ ‌پیشاهنگ افزایش درآمد کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، سید پیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با بیان این مطلب ادامه داد: پس از اجرای برجام،‌ شرکت پایانه های نفتی ایران اولین شرکتی بود که اعلام آمادگی کرد تا طبق برنامه های وزارت نفت و بر اساس تصمیم مجلس و همینطور برنامه های دولت به افزایش صادرات نفت کمک کند.


وی افزود:‌ می‌دانستیم تحولات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور ناشی از فعالیت های صنعت نفت خواهد بود و اگر بخواهد درآمدی به کشور اضافه شود باید صنعت نفت پیشاهنگ این موضوع باشد.

موسوی گفت:‌ بنابراین در ابتدای کار این دولت تمرکز اصلی خود را در آسیب پذیرترین تاسیسات این شرکت که اسکله‌ها و پهلوگاه‌ها است معطوف کردیم و خوشبختانه طی دو سال کار شدید طبق برنامه زمان بندی و همزمان با اجرای برجام اولین شرکتی بودیم که 9 پهلوگاه آماده داشتیم در حالی که قبل از اجرای برجام 5 پهلوگاه آمادگی داشتند.

وی به از سرویس خارج شدن چهار پهلوگاه این شرکت در زمان تحریم اشاره کرد و افزود:‌ با تعمیرات این چهار پهلوگاه توانستیم همزمان با اجرای برجام 9 پهلوگاه فعال را داشته باشیم و در کمترین زمان تولید نفت افزایش پیدا کرد و در مدت 6ماه افزایش صادرات نفت را بیش از دو برابر کنیم.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با اشاره به اینکه کارکنان این شرکت نیز خوشحال بودند،‌ گفت:‌ زیرا روحیه نیروی انسانی قبل و بعد از برجام دگرگون شد و کارکنان پایانه های نفتی خود را در ایجاد درآمد ارزی و توسعه کشور سهیم می دانستند.

وی ادامه داد:‌ در واقع با اجرای برجام از امکاناتی که بود به نحو احسن استفاده شد زیرا در زمان استفاده از این امکانات، سیستم های نگهداری،‌ کنترل،‌ بازرسی و تعمیرات به کار گرفته می شود و از فرسودگی آنها جلوگیری خواهد شد.

موسوی افزود:‌ اما زمانی که از آنها استفاده نشود این تاسیسات مانند سال های تحریم فرسوده می شوند.

به گفته مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران همچنین تعداد نفتکش های خارجی که به ایران می آمدند نیز افزایش پیدا کرد.

موسوی ادامه داد: این در حالی است که اکنون کشتی های اروپایی برای خرید نفت به ایران مراجعه می کنند و شرکت های انی،‌ توتال،‌ همچنین کشورهای بلاروس،‌ فرانسه،‌ اسپانیا،‌ نروژ،‌ یونان و ... در بیشتر مواقع از نفتکش های خودشان برای خرید نفت ایران استفاده می کنند.

وی تاکید کرد:‌ این علاوه بر نفتی است که توسط ناوگان نفتکش ایران صادر می شود.

موسوی ادامه داد: برای نخستین بار بعد از برجام شاهد حضور این نفتکش ها بوده و هستیم.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی افزود: در خصوص بیمه نفتکش ها مشکلی وجود ندارد.
(سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶) ۱۲:۵۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید