دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۵۰
IOTC
دوشنبه / ۱ مهر ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۸۲
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
همزمان با بازگشایی مدارس کشور

مدرسه شهید رزمجو جزیره خارگ به بهره برداری رسید

مدرسه ابتدایی دخترانه شش کلاسه شهید رزمجو که به همت شرکت پایانه های نفتی ایران در مدت سه ماه ساخته شد، امروز همزمان با بازگشایی مدارس، در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه خارگ، مدیران و کارکنان صنعت نفت و پتروشیمی و فرهنگیان و دانش آموزان به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، در ابتدای این مراسم پس از تلاوت قرآن و سرود جمهوری اسلامی، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در جزیره خارگ توسط فرزند شهید رزمجو نواخته شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش خارگ در این مراسم با تبریک سال تحصیلی جیدد از تلاش شرکت پایانه های نفتی ایران برای ساخت مدرسه تقدیر کرد.

سید مهدی کازرونی تصریح کرد: ساخت یک مدرسه شش کلاسه در مدت سه ماه در کشور بی سابقه است و این کار بزرگ نشان از همراهی، تعامل و همکاری بی شائبه تمامی مسئولان و همت و تلاش بالای توانمندان صنعت نفت دارد.

در این مراسم همچنین پیام مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران توسط عبدالله احمدی، مدیر مهندسی و ساختمان شرکت پایانه های نفتی ایران قرائت شد.

متن پیام سید پیروز موسوی به این شرح است:

«آغاز مهرماه و رایحه دل انگیز مهرورزی در تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس، شور و شعف  را در میهن اسلامی برانگیخته می کند و در فضایی آکنده از مهر و عطوفت یاد و خاطره هزاران غنچه نشکفته در ذهن تداعی می شود که درهمین کلاس های درس شجاعت، عزت و ولایتمداری آموختند و برای دفاع از ایران سربلند عزیزترین سرمایه و جان خود را فدا کردند.
به مدد الهی و به برکت فداکاری ها و جانفشانی شهدای والامقام وایثارگران عزیز و به ویژه ایثارگری و از خود گذشتگی شهدای دانش آموز، امروزه مدارس ایران اسلامی به مرکز تقویت باورهای دینی، ایجاد خودباوری و خوداتکایی و عزت و اقتدار علمی و فرهنگی کشور بدل شده اند.
در همسویی با پیشتازی و تحقق این آرمان و هدف بلند، با یاری و استعانت از پروردگار سبحان و همیاری و همکاری و تعامل تمامی مسوولان محترم و امام جمعه معزز و به ویژه مردم شریف خارگ که به حق نماد و اسوه مقاومت وپایداری ایران اسلامی می باشند، شرکت پایانه های نفتی ایران در راستای مسئولیت اجتماعی خود، مدرسه ابتدایی 6 کلاسه  شهید رزمجو را به عنوان هدیه ای ناچیز به هموطنان عزیز، فرهنگیان و به خصوص دانش آموزان و آینده سازان این مرزو بوم تقدیم می کند.
اکنون که مشعل علم و دانش و آگاهی بار دیگر فروزان شده است برخود لازم می دانم از تلاش و زحمات و مساعدت و همراهی تمامی عزیزان به ویژه امام جمعه معزز شهر خارگ که ما را در ساخت و بهره برداری این واحد آموزشی یاری دادند تقدیر و تشکر نمایم.
از خداوند متعال توفیق بهره گیری از خدمت انجام شده را در سال تحصیلی جدید برای نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی به ویژه آموزش و پرورش  شهر خارگ  توجه ویژه به فعالیت های پرورشی در راستای ارتقای تربیت اعتقادی، اخلاقی و روحی دانش آموزان عزیز خارگ و موفقیت تحصیلی آنان را خواستارم.»

مدیر مهندسی و ساختمان شرکت پایانه های نفتی ایران در این مراسم با بیان اینکه مدرسه سازی از دیدگاه اسلام بسیار با اهمیت و مورد توجه است، تصریح کرد: وقتی به قرآن کریم رجوع می کنیم مشاهده می کنیم که در بیش از 150 آیه در اهمیت علم و توسعه دانش در جامعه توصیه و تاکید دارند.

احمدی ادامه داد: امروزه ثابت شده که توسعه پایدار که خود ضامن اقتدار، سربلندی، سرافرازی، عزت، استقلال وهمه واژه های خوب بشری است تنها از دروازه های علم و دانش می گذرد. اگر ما به سلاح علم مسلح شویم همه خوبی ها نزد ماست و بی جهت نیست که امروز دنیای استکبار این همه در مقابل پیشرفت علمی فرزندان این مرزو بوم مقاومت و توطئه می کند ویکی پس از دیگری دانشمندان ما را ترور می کند.

وی با بیان اینکه هدف مسئولیت اجتماعی صنعت نفت، کمک به توسعه پایداری می باشد، افزود: شرکت پایانه های نفتی ایران نیز در راستای اهداف و مسئولیت های اجتماعی خود توجه خاصی به این مهم دارد. یکی از مهمترین مسئولیت های اجتماعی شرکت توجه به فضاهای آموزشی می باشد که مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از ابتدای انتصاب خود به این سمت توجه خاصی به نوسازی و ساخت مدارس نمود و در اولین قدم به دنبال ساخت مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان بود.

احمدی یادآور شد: مدیریت شرکت پایانه های نفتی ایران در راستای خدمت رسانی هرچه بیشتر به ساکنان زحمتکش و ارزشمند جزیره خارگ در سال91 طراحی و اجرای یک باب مدرسه 6 کلاسه به انضمام دفتر آموزگاران را مطابق با نیاز روز و استانداردهای رایج مدنظر قرار داد. فرسودگی شدید ساختمام آموزش فعلی مدرسه از یک سو و نیاز مبرم به بهره گیری از فضای جدید، ایمن، مطلوب و متناسب با شرایط روز نظام آموزشی جدید، موجب شد تا درامراحداث این بنا علاوه بر توجه به امور کیفی، سرعت اجرای بالا نیز مد نظر قرارگیرد؛ به گونه ای که احداث این بنا با تمامی اجزای آن تنها در 3 ماه انجام شد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه خارگ نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای والا مقام هشت سال دفاع مقدس، در توصیف وارستگی ها و ارزش ها و کرامت انسانی شهید رزمجو یادآور شد: این شهید بزرگوار از مبارزان بزرگ پیش از انقلاب بود که برای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بسیار تلاش و مرارت و پایمردی کرد.

حجت الاسلام کمالی از تلاش های انجام شده برای ساخت مدرسه ابتدایی شهید رزمجو تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد؛ پتروشیمی خارگ به زودی کار ساخت یک مدرسه در جزیره خارگ را آغاز کند.

امام جمعه خارگ در این مراسم همچنین به سه نفر از دانش آموزان این مدرسه به دلیل حجاب برتر، تلاوت قرآن در آغاز مراسم و دانش آموز پیشنهاد دهنده ساخت مدرسه شهید رزمجو هدایایی تقدیم کرد.

 در این مراسم همچنین دانش آموزان بسیجی نمونه تقدیر شدند.

(دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید