چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۱۹
IOTC
شنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۱۵
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۸۰۹
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران:

ذخیره‌سازی و صادرات نفت خام ایران جهش قابل توجهی داشته است

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: ذخیره‌سازی و صادرات نفت خام ایران جهش قابل توجهی داشته است و شاهد دست‌یابی به موفقیت‌های خوبی در پایانه‌های نفتی هستیم.

ذخیره‌سازی و صادرات نفت خام ایران جهش قابل توجهی داشته است

 سید پیروز موسوی مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران اظهار کرد: در راستای توسعه فعالیت‌های پایانه‌های نفتی گام‌های بسیار مهمی  برداشته شده است و طرح‌های خوبی نیز اجرا شده و چند طرح مهم را در دستور کار داریم.

وی افزود: از موفقیت‌های سال گذشته شرکت پایانه‌های نفتی ایران می‌توان به دستیابی به بالاترین صدور نفت خام، فرآورده و میعانات گازی به میزان حدود هفت میلیون بشکه در ۲۴ ساعت اشاره کرد.

موسوی بیان کرد: دستاورد مهم دیگر که موجب صرفه‌جویی قابل توجهی در شرکت پایانه‌های نفتی ایران شد در زمینه صرفه جویی و درآمدزایی در بازیافت و تبدیل سلج موجود در مخازن ذخیره‌سازی نفت خام خارگ بود که سبب شد یک هزار و ۲۱۸ میلیارد ریال صرفه جویی و درآمدزایی حاصل شود.

پهلودهی همزمان نفتکش‌ها در شرایط بد آب‌وهوا

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران خاطرنشان کرد: در پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه نیز که در سال ۹۶ می‌توان از آن به عنوان پایگاه اصلی تامین خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس نام برد دستاوردهای برجسته‌ای حاصل شده است.

وی اضافه کرد: آغاز ارسال مجدد میعانات گازی به پالایشگاه ستاره خلیج فارس بندر عباس، آغاز صدور میعانات گازی از  فاز ۱۹  که به صورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفته‌اند،  پهلودهی همزمان ۳ نفتکش در گوی های ۱ و۲ عسلویه و گوی ۳ تنبک با وجود کمبود نیروی انسانی ومحدودیت شناور( در چند نوبت) از این دستاوردها است.

موسوی اضافه کرد: پهلودهی چندین فروند کشتی در شرایط نامساعد جوی و تداوم عملیات بارگیری در دریای نامساعد در راستای ستمرار تولید گاز و انرژی کشور دستاورد دیگر این شرکت است.

وی ادامه داد: همچنین برداشت حداکثری از میدان مشترک پارس جنوبی و کمبود مخازن ذخیره سازی ساحلی برای میعانات پارس جنوبی، شروع صادرات نفت کوره از اسکله‌های شرکت فراسکو و انجام خدمات اندازه‌گیری و تهیه و تحویل اسناد و امور گمرکی از جمله این دستاوردها است.

موفقیت‌های مهم در انجام خدمات دریایی

موسوی تصریح کرد: در زمینه انجام خدمات دریایی حماسه‌ای بزرگ خلق شد و در دو رویداد مهم، عملیات جداسازی دو نفتکش غول پیکر در عملیات کشتی به کشتی به علت خرابی هوا که لنگر آنها با سرعت تقریبی ۳.۵۴ کیلومتر در ساعت سمت کشتی‌های دیگر در لنگرگاه در حال حرکت بودند انجام شد.

وی افزود: درحوزه بازرسی فنی و خوردگی فلزات نیز حساس‌ترین پروژه توپک‌رانی هوشمند صنعت نفت پس از نیم قرن با عنوان پروژه توپکرانی هوشمند خطوط لوله زیردریایی نفت خام صادراتی حد فاصل بندر گناوه و جزیره خارگ اجرا شد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: این عملیات مهم در شرایط ویژه‌ای انجام شد چرا که خطوط لوله زیردریایی بوده و از زمان ساخت آنها بیشتر از ۵۰ سال می‌گذرد و در نتیجه ریسک بسیار بالایی داشتند و طول تقریبی خطوط لوله ۲۵۰ کیلومتر توپکرانی شد.

وی گفت: در این زمینه شرکت پایانه‌های نفتی ایران به عنوان شرکت برتر در زیر مجموعه وزارت نفت در حوزه فعالیت‌های انجام شده در زمینه خود ارزیابی مدیریت خوردگی فلزات و همچنین به عنوان واحد پیشرو در راستای تدوین دستورالعمل‌های ممیزی و مدیریت خوردگی برای استفاده در شرکت های تابعه وزارت نفت انتخاب شد.

(شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶) ۱۱:۱۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید