دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۲۵
IOTC
دوشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۰۵:۵۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۷۲۱
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
ظرفیت ذخیره‌سازی نفت افزایش می‌یابد؛

امکان‌سنجی احداث ۱۰ میلیون بشکه مخزن زیرزمینی نفت خام

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از اجرای پروژه امکان‌سنجی احداث ۱۰ میلیون بشکه مخزن زیرزمینی نفت خام خبر داد و گفت: این پروژه‌ از طرح‌های مهم این شرکت است.

امکان‌سنجی احداث ۱۰ میلیون بشکه مخزن زیرزمینی نفت خام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران سید پیروز موسوی اظهار کرد: انجام پروژه امکان‌سنجی احداث ۱۰ میلیون بشکه مخزن زیرزمینی نفت خام از جمله طرح‌های مهم پایانه‌های نفتی ایران است که از پروژه‌های استراتژیک صنعت نفت و بلکه در سطح ملی محسوب می‌شود.



وی افزود: این طرح علاوه بر افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی، افزایش توان رقابت را در سطح منطقه و جهان موجب می‌شود و شرکت پایانه‌های نفتی ایران به عنوان متولی این پروژه فعالیت می‌کند.


موسوی تصریح کرد: پروژه مذکور شامل انجام مطالعات زمین‌شناسی و مهندسی در پهنه‌ای به طول دو هزار کیلومتر و عرض ۱۰۰ کیلومتر در شمال خلیج فارس و دریای عمان است.


وی ادامه داد: با توجه به انجام پروژه برای اولین بار در کشور، شرایط بین‌المللی موجود، ماهیت پروژه و پیچیدگی‌های فنی اجرای پروژه، تعامل با مدیریت‌های ذیربط شرکت ملی نفت ایران از جمله مدیریت‌های برنامه‌ریزی تلفیقی، مدیریت پژوهش و توسعه، مدیریت امور بین‌الملل ضروری بوده و با انجام هماهنگی با سازمان‌های بیرونی از جمله سازمان پدافند غیرعامل و سازمان محیط زیست کشور، خوشبختانه نتایج بسیار خوبی حاصل شده است.


مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران اضافه کرد: این پروژه با پیشرفت بیش از ۹۰ درصد با موفقیت رو به اتمام است.
(دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۰۵:۵۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید