یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۰۱
IOTC
یکشنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۰ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۷
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

گوی‌های شناور برای نخستین بار در خشکی تعمیر می شوند

کارکنان شرکت پایانه های نفتی ایران، یک گوی شناور 180 تنی را برای نخستین بار در کشور برای انجام تعمیرات اساسی از آب خارج کردند.




به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، کارکنان واحد تعمیرات صنعتی شرکت پایانه های نفتی ایران، گوی شناور 180 تنی را با امکانات محدود واحد ترابری شرکت پایانه نفتی خارگ از آب به خشکی منتقل کردند.
برای خارج کردن این گوی شناور از آب، ابتدا عملیات سبک سازی انجام و پس از آن با فضا سازی و ایجاد داک خشک، گوی از آب خارج و به خشکی انتقال داده شد.
براساس برآورد های انجام شده، با اجرای این پروژه از سوی نیروهای شرکت پایانه های نفتی ایران، بیش از سه میلیارد ریال در حمل و جابجایی این گوی شناور صرفه جویی شد همچنین سرعت کار در مقایسه با اجرای پروژه به وسیله پیمانکار نیز بیشتر شد.
گفتنی است، گوی های شناور برای عملیات بارگیری نفت خام و میعانات گازی در دریا به عنوان اسکله سیار و بدون استفاده از اسکله های ثابت کاربرد دارند.
بر پایه این گزارش، گوی های شناور شرکت پایانه های نفتی ایران، بر اساس ضرورت در زمان جنگ در خلیج فارس استقرار و در آن دوران مورد بهره برداری قرارگرفتند. این گوی های شناور به دلیل ساکن ماندن در شرایط سخت و شرایط جوی منطقه آسیب جدی دیدند و هم اکنون برای تعمیرات اساسی آنها اقدام می شود.
(یکشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۰) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید