دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۲۰
IOTC
سه شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۴:۴۸
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۶۸۵
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران:

محدودیت‌های بارگیری و صادرات نفت خام رفع شده است

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: محدودیت‌های بارگیری و صادرات نفت خام رفع شده است

محدودیت‌های بارگیری و صادرات نفت خام رفع شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، سید پیروز موسوی ظهر سه‌شنبه در نشست مسئولان پایانه‌های نفتی ایران اظهار داشت: شرکت پایانه‌های نفتی ایران به عنوان پیشانی مواجهه صنعت نفت ایران با بازارهای بین المللی، آخرین حلقه زنجیره تولید نفت خام در زمینه ذخیره‌سازی، بارگیری، انتقال، صادرات و واردات نفت خام، گاز طبیعی، میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی، و همچنین ارائه خدمات فراساحلی، پشتیبانی و ترابری دریایی فعالیت می‌کند.


وی افزود: ماموریت اصلی شرکت پایانه‌های نفتی ایران، پشتیبانی و کمک به تداوم پایدار تولید نفت و گاز کشور از طریق فرآیندهای عملیات دریافت، ذخیره‌سازی، امتزاج، اندازه‌گیری و سنجش کمی و کیفی، بارگیری و تخلیه (صادرات و واردات) نفت خام و مواد نفتی تولیدی و مبادله‌ ی نفت از طریق قراردادهای سوآپ است.

موسوی اضافه کرد: عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های نفتکش و همچنین تکمیل و ارتقای زنجیره ارزش نفت و گاز کشور و ایفای نقش شایسته در پایداری و انعطاف‌پذیری بهینه زنجیره تامین انرژی ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی از دیگر کارکردهای این شرکت محسوب می‌شود.

مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: به دلیل شروع روند احیای صادرات نفت خام کشور در فضای بعد از توافق هسته‌ای و برجام، بالاترین سطح نقش آفرینی در مسیر تحقق هدف کشور به شرکت پایانه های نفتی واگذار شد.

وی ادامه داد: کارکنان شریف و پرتلاش این شرکت در سال ۹۵ با بیشترین حجم افزایش مسئولیت در تاریخ فعالیت این شرکت برای ارتقای ظرفیت صادرات نفت خام و میعانات در کشور روبرو بودند.

موسوی با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه صادرات نفت خام گفت: این سال‌ها سرآغاز عصر تازه‌ای در فعالیت شرکت پایانه‌های نفتی ایران و صنعت نفت کشور بود. هرچند تحریم، باعث به وجود آمدن محدودیت‌هایی در زمینه صادرات نفت خام شد و عملا به کاهش روند بارگیری و صادرات نفت خام منتهی شده بود، اما نوع تفکر مدیریتی موجب شد تا پایانه های نفتی ایران به عنوان «شرکتی برای تمام فصول» نامگذاری شود و شاهد بودیم ارتقای میزان صادرات نفت خام ایران جزو اولین اثرات برجام محسوب شد.

وی تاکید کرد: این دستاورد مهم که در سایه مسئولیت پذیری کارکنان شریف صنعت نفت رخ داد، پرسنل شرکت پایانه‌های نفتی ایران هم بخش قابل توجهی از مسئولیت تحقق این آرمان را بر عهده داشتند.
(سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۴:۴۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید