دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۲۳
IOTC
پنج شنبه / ۱۷ اَمرداد ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۶۵
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

راه اندازی نخستین دستگاه صحت سنج سیار ایرانی در پایانه نفتی خارگ

نخستین دستگاه صحت سنج سیار ( Tank prover ) ساخت داخل که برای اولین بار با حمایت شرکت پایانه های نفتی ایران وهمکاری جهاد دانشگاهی اهواز در کشور ساخته شده است در پایانه نفتی خارگ فعال و راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران به همراه تعدادی از مدیران و روئسای این شرکت از مراحل تست  دستگاهTank prover  (صحت سنج سیار)   بازدید  ومراحل تست  این دستگاه را  از نزدیک  مورد ارزیابی  قرارداد.

سید پیروز موسوی  با اعلام اینکه  ، این پروژه برای نخستین‌بار در کشور و در سطح کشورهای منطقه خلیج فارس با طراحی کاملاً داخلی بومی‌سازی شده است گفت  ساخت این دستگاه  حدود 200 هزار یورو صرفه‌جویی ارزی برای کشور در پی دارد .

 وی تصریح کرد: این دستگاه یکی از سامانه‌های بسیار مهم برای  صادرات نفت خام و مواد نفتی  درپایانه‌های نفتی کشور جهت اندازه‌گیری و تعین میزان دقیق  نفت صادراتی است،

 موسوی با بیان اینکه این صحت‌سنج سیار به‌طور کامل خودکار است و به ‌صورت سیار روی پایانه‌های نفتی مختلف جابه‌جا می شود، افزود: این دستگاه درواقع یک سامانه دقیق کالیبراسیون است  و با حمایت اداره کل نظارت  برصادرات  نفت خام و  واداره پژوهش و توسعه  شرکت پایانه های نفتی ایران  و پیمانکاران داخلی  طراحی و ساخته شده‌است.

مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران  توضیح داد:  دستگاهTank prover  (صحت سنج سیار)  پس از کالیبره شدن و دریافت گواهینامه مطابق با استاندارد های  جهانی  برای استفاده در مخازن  مورد بهره برداری  قرار می گیرد. درحال حاضر دستگاه صحت سنج  سیار (تانک پرور)  در حال  کالیبره شدن است  و پس ازاجرای  کالیبراسیون،  گواهینامه  صحت  سنجی را دریافت می کند.

(پنج شنبه ۱۷ اَمرداد ۱۳۹۲) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید