چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۴۵
IOTC
چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۳:۴۲
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۶۴۴
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

توافق نفتی اوپک ۶ ماه دیگر تمدید می‎شود

یک منبع آگاه در اوپک از قطعیت تمدید توافق کاهش تولید نفت از سوی کشورهای عضو و برخی از کشورهای غیر عضو در نیمه دوم سال جاری میلادی خبر داد.

توافق نفتی اوپک ۶ ماه دیگر تمدید می‎شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران و به نقل ازخبرگزاری رسمی کویت، گفته این منبع آگاه حاکیست توافق تمدید کاهش تولید نفت از سوی کشورهای عضو اوپک و برخی از غیر اوپکی ها در نیمه دوم سال جاری میلادی به احتمال قوی تمدید خواهد شد.

قرار است در بیست پنجم ماه ژوئن (چهار تیرماه) در «وین» اتریش، نشست اوپک به منظور گفت و گو بر سر توافق تمدید کاهش تولید و نیز بررسی بازار نفت با حضور وزرای نفتی کشورهای اوپکی برگزار شود.
توافق اولیه کاهش تولید نفت در بیست و ششم دسامبر سال گذشته میلادی با همکاری ۲۴ کشور بزرگ تولید کننده نفت جهان به منظور کاهش عرضه روزانه ۱.۸میلیون بشکه به بازارهای جهانی به مدت شش ماه از ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز شد.
گزارش های کمیته فنی و رصد بازار کشورهای تولید کننده نفت حاکیست سطح پایبندی به این تعهد بسیار بالا بوده است.
البته به گفته این منبع آگاه، محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک در ایجاد روابط نزدیک و نیز همکاری میان کشورهای تولید کننده در راستای اجرای این طرح نقش به سزایی را ایفا کرده است و تلاش های وی را در ایجاد اهتمام کشورها برای ثبات بازار نفت نمی توان نادیده گرفت.
به دنبال توافق کاهش تولید، کشورهای عضو اوپک متعهد شدند تا عرضه روزانه نفت خود را ۱.۲میلیون بشکه کاهش و آن را به رقم ۳۲.۵میلیون بشکه در روز تنزل دهند و کشورهای غیر اوپکی هم در حدود ۹۰۰هزار بشکه تولید خود را کاهش دهند که سهم روسیه ۳۰۰هزار بشکه در روز است.
(چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۳:۴۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید