دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۴۴
IOTC
پنج شنبه / ۹ تیر ۱۳۹۰ / ۰۱:۰۰
سرویس : خارک
کد خبر : ۲۵
گزارشگر : ۲
سرویس خارک

افزایش یک میلیون بشکه ای ظرفیت ذخیره نفت خام در پایانه نفتی خارگ / فرودگاهی که شبهایش دیگر ظلمات نیست

همزمان با سالروز مبعث پیامبر رحمت (ص) و با حضور مسوولان نفتی و مقامات محلی جزیره خارگ چند پروژه در شرکت پایانه های نفتی ایران مورد بهره برداری قرار گرفت که در مهمترین آنها با افتتاح مخزن شماره 38 در جزیره خارگ یک میلیون بشکه به ظرفیت ذخیره سازی نفت خام در بزرگترین پایانه نفتی ایران افزوده شد.

افزایش یک میلیون بشکه ای ظرفیت ذخیره نفت خام در پایانه نفتی خارگ / فرودگاهی که شبهایش دیگر ظلمات نیست


به گزارش روابط عمومی پایانه های نفتی ایران، همزمان با افتتاح مخزن شماره 38 در جزیره خارگ در سال جهاد اقتصادی، از نیروگاه هیبریدی بادی و خورشیدی خارگ و طرح روشنایی باند فرودگاه نیز رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، با توجه به انهدام بخشی از مخازن ذخیره سازی نفت در طول جنگ تحمیلی، به منظور افزایش توان ذخیره سازی نفت خام در حد متعارف استانداردهای جهانی و همچنین کاهش هزینه های ارزی و ریالی ناشی از اجاره نفتکش های مادر و اجاره مخازن ساحلی، احداث تعدادی مخزن افزون بر بازسازی مخازن آسیب دیده در دستور کار شرکت پایانه های نفتی ایران قرار گرفت.

این گزارش می افزاید:شرکت پایانه های نفتی ایران در راستای عمل به رسالت خود در زمینه رفع مشکل ذخیره سازی نفت خام موضوع تهیه و ساخت مخزن یک میلیون بشکه ای شماره 38 را مورد پیگیری قرار داد. 
 
نیروگاه هیبریدی بادی خورشیدی خارگ افتتاح شد


بر اساس این گزارش، نیروگاه هیبریدی بادی و خورشیدی خارگ نیز به ظرفیت تولید 50 کیلو وات برق به صورت روزانه با حضور مسولان شرکت ملی نفت ایران و شرکت پایانه های نفتی و مقامات محلی منطقه خارگ در شامگاه روز چهارشنبه (8 تیرماه) افتتاح شد.

این نیروگاه برای نخستین بار در کشور با بهره گیری از سلول های خورشیدی و توربین بادی قادر به تولید برق است.
باند فرودگاه خارگ هم روشن شد

همزمان با افتتاح این دو پروژه، ساختمان دیزل انرژی فرودگاه خارگ هم افتتاح شد، هدف از اجرای این پروژه افزایش ساعات خدمات پروازی از طلوع تا غروب آفتاب بود این در حالی است که تا پیش از این به علت نبود سیستم روشنایی در فرودگاه امکان پرواز در شب وجود نداشت.

بر پایه این گزارش دو پروژه مخزن یک میلیون بشکه ای شماره 38 و ایجاد روشنایی باند و احداث ساختمان دیزل انرژی خارگ  به همت مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت پایانه های نفتی و نیروگاه هیبریدی بادی و خورشیدی به همت واحد پژوهش و فناوری شرکت پایانه ها و با همکاری مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران اجرا شده است.   


(پنج شنبه ۹ تیر ۱۳۹۰) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید