سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۲۱
IOTC
دوشنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۶:۰۸
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۴۵۲
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران تاکید کرد:

ضرورت بهره مندی از فناوری های روز دنیا برای ایمن سازی فضاهای عملیاتی

نشست مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی نفت ایران با مدیران و روسای شرکت پایانه های نفتی ایران با هدف بررسی اجرای پروژه سیستم اعلان و اطفای حریق مجتمع مخازن پایانه نفتی خارگ برگزار شد.

ضرورت بهره مندی از فناوری های روز دنیا برای ایمن سازی فضاهای عملیاتی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سیاوش درفشی، مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی نفت ایران، بعد از ظهر امروز (۲۵ بهمن ۱۳۹۵) با مدیران و روسای شرکت پایانه های نفتی ایران در ساختمان مرکزی شرکت پایانه ها در تهران دیدار کرد.


سید پیروز موسوی مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران، در این دیدار با اشاره به اینکه این روزها در حوزه ایمنی، صنعت نفت حال و روز خوبی نداشته است گفت: با این وجود با حضور آقای درفشی و درایت و هوشمندی ایشان و هم افزایی که در سیستم تزریق شده است و همچنین اتکا به نیروهای شجاع و پرتوان، وضعیت خوبی را در زمینه HSE در شرکت ملی نفت ایران شاهد هستیم .

وی با بیان اینکه در سال های اخیر پیوندهای لازم با علم و فناوری های روز دنیا در زمینه HSE گسسته شده بود گفت: خوشبختانه امروز شرایط بسیار خوبی در شرکت ها ایجاد شده و در شرکت پایانه های نفتی ایران نیز اقدامات بسیار خوبی برای کنترل و ایمن سازی فضاهای عملیاتی انجام شده است.

موسوی با بیان اینکه ضرورت امروز صنعت نفت ایجاب می کند که ما به اقیانوس فناوری های روز دنیا بپیوندیم گفت: شرکت های معتبر خارجی که در تولید فناوری های روز دنیا در زمینه تامین سامانه های پیشرفته در زمینه امنیت و ایمنی مخازن ذخیره سازی فعالیت می کنند، علاقمند به همکاری با شرکت پایانه های نفتی ایران هستند.

عبدالله احمدی مدیر مهندسی و ساختمان شرکت پایانه های نفتی ایران نیز در این نشست با اشاره به توجیه افتصادی پروژه سیستم اعلان و اطفای حریق مجتمع مخازن پایانه نفتی خارگ گفت: سامانه مورد نظر در صورت نصب و راه اندازی می تواند ضمن اقدام سریع در شروع عملیات، با پاشش خودکار آب بر روی جداره مخزن ذخیره سازی و فوم بر روی سقف مخزن درگیر آتش، با پاشش اتوماتیک آب روی جداره سایر مخازن همجوار، از خسارت صدها میلیاردی به اموال شرکت ملی نفت ایران جلوگیری کند و مانع کاهش ظرفیت عملیاتی پایانه نفتی خارگ شود.

وی ادامه داد: برای ساخت و اجرا و تکمیل این سامانه بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

سیاوش درفشی، مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی نفت ایران نیز با بیان اینکه پروژه سیستم اعلان و اطفای حریق مجتمع مخازن پایانه نفتی خارگ یک طرح اثربخش در راستای تقویت زیرساخت های ذخیره سازی و صادرات نفت خام کشور است گفت: این پروژه سلامت تجهیزات و فعالیت های عملیاتی صنعت نفت در بزرگترین پایانه نفتی کشور را تضمین می کند.

وی ادامه داد: این پروژه باید در چند فاز و در مدت ۲ سال تکمیل شود و تهیه سناریوهای بهتر برای تسریع در اجرایی شدن و تکمیل این پروژه مورد تاکید است.

درفشی نقش پایانه های نفتی به ویژه پایانه نفتی خارگ را در اقتصاد و درآمد کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: علاوه بر اهمیت اقتصادی این پایانه، نقش استراتژیک، اهمیت پایانه نفتی خارگ را دو چندان می کند.
(دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵) ۱۶:۰۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید