جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۰۱
IOTC
چهارشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۶:۴۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۴۱۱
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران:

۹۳ درصد نفت خام کشور از جزیره خارگ صادر می‌شود

مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران گفت: ۹۳ درصد نفت خام کشور از پایانه‌های نفتی جزیره خارگ صادر می‌شود.

۹۳ درصد نفت خام کشور از جزیره خارگ صادر می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح مخازن ذخیره نفت خام به ظرفیت 10 میلیون بشکه در دیلم با بیان اینکه پایانه نفتی جزیره خارگ از ظرفیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: پایانه نفتی خارگ دارای دو اسکله بزرگ برای پهلوگیری و بارگیری نفت خام است که توان عملیاتی در این جزیره افزایش یافته است.


وی با اشاره به پهلوگیری همزمان 9 فروند نفتکش در پایانه نفتی خارگ خاطرنشان کرد: با افزایش توان عملیاتی کارکنان پایانه نفتی خارگ عملیات بارگیری 9 فروند نفتکش به‌طور همزمان انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: کارکنان این پایانه بارها توانسته‌اند در شرایط بد آب و هوایی و گرد وغبار به‌خوبی عملیات پهلوگیری و جداسازی را در این منطقه انجام دهند.

موسوی با بیان اینکه ذخیره‌سازی نفت خام منطبق با استانداردهای جهانی از سیاست وزارت نفت است، تصریح کرد: با توجه به اینکه شرکت پایانه‌های نفتی مسئولیت دریافت، ذخیره‌سازی و صادرات نفت خام را برعهده دارد ذخیره نفت مطمئن منطبق با استانداردهای جهانی از اولویت‌های وزارت نفت است.

وی با اشاره به صادرات نفت خام از جزیره خاگ افزود: حدود 93 درصد نفت خام کشور از جزیره خارگ صادر می‌شود که در این راستا ، وزارت نفت تلاش دارد که ذخیره نفت مطمئنی با استانداردهای جهانی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه پروژه مخازن ذخیره‌سازی 10 میلیون بشکه‌ای نفت خام در دیلم نقش مهمی در پشتیبانی دارد گفت: این پروژه به عنوان پشتیبانی از صادرات نفت خام کشور و فرصتی برای اشتغالزایی و کمک به توسعه پایدار تولید و کیفیت‌زایی نفت خام در کشور محسوب می‌شود.
(چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵) ۱۶:۴۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید