پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۰۱
IOTC
چهارشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۱
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۳۲۳
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

طرح یک ساعت با محیط بان در خارگ برگزار شد

طرح یک ساعت با محیط بان در مدرسه متوسطه دوم دکتر علی شریعتی خارگ برگزار شد و محیط بانان به تشریح وظایف و مسئولیت‌­های محیط بانان سازمان حفاظت محیط زیست پرداختند.

طرح یک ساعت با محیط بان در خارگ برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، رضا برمک رئیس آموزش و پرورش خارگ صبح دوشنبه درطرح یک ساعت با محیط‌بان گفت: در راستای آشنایی دانش آموزان، فرهنگیان و اولیای دانش آموزان با وظایف وعملکرد محیط بانان طرح یک ساعت با محیط بان در مدارس خارگ اجرایی شد.



وی افرود: در طرح یک ساعت با محیط بان که به همت اداره حفاظت از محیط زیست خارگ برگزار شد سعی و تلاش بر این است تا آنجا که ممکن است فرهنگ حفاظت و نگهداری از محیط زیست از سنین کودکی و نوجوانی در دانش آموزان نهادینه شده و طریقه نگهداری از محیط زیست نیز به آنها آموزش داده شود.


رئیس اداره حفاظت از محیط زیست خارگ در خصوص اجرای طرح مذکور در مدارس اظهار داشت: اگر مسایل مربوط به محیط زیست به صورت دقیق و پایه‌ای به دانش آموزان آموزش داده شود، بسیاری از مسائل و مشکلات مربوط به حوزه محیط‌ زیست حل خواهد شد و ضمن آموزش و انتقال مفاهیم محیط زیستی به نسل آینده‌ساز، این پیام‌ها از طریق فرزندان به نهاد خانواده، مدرسه و اجتماع نیز منتقل می‌شود.


مرتضی مخلوعی افزود: در اجرای طرح مذکور تفاهم نامه‌ای بین آموزش و پرورش واداره محیط زیست منعقد خواهد شد که طی آن مدارسی که در حاشیه مناطق حفاظت شده هستند با برگزاری جلسات آموزشی بتوانند در حفظ و نگهداری این مناطق تلاش کنند.


به گزارش خبرنگار مهر، در طرح مذکور محیط بانان به تشریح وظایف و مسئولیت‌­های محیط بانان سازمان حفاظت محیط زیست پرداخته و با برگزاری کارگاه­‌های آموزشی یک ساعته برای دانش‌آموزان، دبیران، معلمان، مربیان و کارکنان مدرسه، والدین و خانواده‌­ها موضوعاتی از قبیل شرح فعالیت‌­ها، خاطرات و تجارب محیط­‌بانان، رویارویی با حیات‌وحش و پاسخ به پرسش‌­های مخاطبان، معرفی مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ارائه می‌دهند.
(چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵) ۱۱:۵۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید