پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۴۴
IOTC
سه شنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۳
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۳۲۱
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

شرکت پایانه نفتی ایران گواهینامه ملی صنعت سبز کشور را دریافت کرد

پایانه نفتی شمال از شرکت پایانه های نفتی ایران در همایش ملی صنعت و خدمات سبز کشور موفق به دریافت تندیس سیمین و گواهینامه ملی صنعت سبز کشور شد.

شرکت پایانه نفتی ایران گواهینامه ملی صنعت سبز کشور را دریافت کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، همایش ملی صنعت و خدمات سبز امروز (سه شنبه 5 بهمن) با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، نماینده یونیدو درایران (آژانس توسعه صنعتی سازمان ملل متحد) و جمعی از مدیران و فعالان حوزه صنعت نفت برگزار شد که  شرکت پایانه نفتی ایران (پایانه نفتی شمال) موفق به دریافت تندیس سیمین و گواهی صنعت سبز شد.

انتخاب صنایع سبز کشور بر اساس اصول علمی بوده و شاخص های اصلی انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز بر اساس مدیریت مواد زائد، آلودگی ها، شاخص های زیست محیطی انجام شد و گواهینامه مربوطه با  مشارکت ارگان بین المللی یونیدو  به «حمیدرضا شاه دوست»، رییس پایانه نفتی شمال اهدا شد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در این همایش گفت: حفظ محیط زیست فقط بالا بردن کیفیت محیط زیست و طبیعت نیست بلکه سود اقتصادی نیز خواهد داشت.

سعید متصدی یادآور شد: از سال 92 که این همایش را با رویکرد جدید برگزار کردیم برای ثبت نام یک سیستم مدون و بر اساس خوداظهاری شکل گرفت، صنایع داوطلبانه فعالیت های سبز خود را ارائه می دهند، هیچ واحدی بدون مستندات انتخاب نمی شود و بعد از ارزیابی معیارهای علمی و منطقی و جدا از هر گونه سلیقه و با تاییدیه سازمان های بین المللی مانند یونیدو ( آژانس توسعه صنعتی ملل متحد) و GIZ آلمان به عنوان صنعت سبز انتخاب می شوند.

وی افزود: برای این همایش 8 گروه صنعتی از جمله مواد غذایی و دارویی، برق و الکترونیک، کانی غیر فلزی، کشاورزی، نساجی و بازیافت مورد بررسی قرار می گیرند، همچنین 7 گروه خدماتی هم مورد ارزیابی قرار گرفته و برگزیده ها معرفی می شوند.

وی گفت: بعد از اعلام فراخوان این همایش در تیرماه امسال، 414 واحد صنعتی و خدماتی ثبت نام کردند که از این تعداد 246 واحد صنعتی و 168 واحد خدماتی بودند که در سه بخش لوح زرین، لوح سیمین و قابل تقدیر معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

متصدی با بیان اینکه امروز در این همایش در مجموع 79 واحد صنعتی و خدماتی برگزیده و معرفی می شود افزود: 4 برگزیده در بخش لورح زرین معرفی شد که سه واحد صنعتی و یکی خدماتی است، در بخش لوح سیمین 61 برگزیده معرفی شد که 38 واحد صنعتی و 23 واحد خدماتی است و دربخش قابل تقدیر هم 8 واحد صنعتی و 6 واحد خدماتی مورد تقدیر قرار گرفتند.


صنعت سبز

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگاران تصریح کرد: تمامی مناطق عملیاتی شرکت پایانه های نفتی ایران در خارگ، عسلویه، شمال و ماهشهر همواره متعهد به رعایت مسائل زیست محیطی و حامی حفظ شاخص های محیط زیست بوده اند.

سید پیروز موسوی با بیان اینکه پروژه های پژوهشی مهم زیست محیطی در این شرکت انجام شده است، یادآور شد: پروژه طراحی، تولید و استفاده از «پودر میکروبی» توسط اداره پژوهش و توسعه و  HSE پایانه های نفتی ایران انجام شد و خوشبختانه بااجرای یک پروژه، 100 تن خاک آلوده به نفت پاکسازی شد؛ این خاک به طور کامل قابل استفاده برای کشاورزی قرار گرفت و به فضای سبز تبدیل شد.

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به بحث محیط زیست دارد و در این خصوص اقدامات ارزنده‌ای صورت گرفته است.


صنعت سبز


(سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵) ۱۴:۱۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید