یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۳۳
IOTC
جمعه / ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۳۰
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران

ساخت 14 اسکله در پایانه نفتی شمال برنامه ریزی شده است

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از برنامه ریزی برای احداث 14 اسکله در پایانه نفتی شمال خبر داد و افزود: با ساخت این تعداد اسکله پایانه نفتی شمال جایگاه برتر در بین پایانه های نفتی حوزه دریای خزر را کسب می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی، در آغاز عملیات لایروبی حوضچه فراگیر پایانه نفتی شمال تصریح کرد: احداث آبنمای حوضچه فراگیرپایانه نفتی شمال با بیش از 45 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار از پروژه های اولویت دار شرکت پایانه های نفتی ایران است.

وی با بیان اینکه پس از احداث دو موج شکن حوضچه پایانه شمال  در  دو یال شرقی و  غربی با طول های 1720 و 2400 متر،  فاز دوم این پروژه  با به آب انداختن لایروب ها  آغاز شد.

وی اعلام کرد:  با  پیگیری های انجام شده  احداث 14  اسکله  این حوضچه نیز در شرکت ملی نفت  ایران  تصویب شده است و پیش بینی می شود این تعداد اسکله  درمدت 18 ماه احداث  شود.

موسوی تاکید کرد:  با تکمیل حوضچه پایانه نفتی شمال این حوضچه  تنها حوضچه  کامل شده  در دریای خزر  است که در  کشور های آسیای میانه و حتی روسیه  بی نظیر است.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح در کوتاه مدت، افزایش ظرفیت دریافت نفت خام شرکت پایانه های نفتی ایران از 200 هزار بشکه به 500 هزار بشکه در روز و تامین نیازمندی های پشتیبانی صنعت نفت است و در دراز مدت  این پایانه نه تنها در افزایش ظرفیت دریافت نفت خام شرکت پایانه های نفتی ایران  اهمیت دارد بلکه پشتوانه محکمی برای  اکتشافات نفت خزر برای کشور خواهد بود.

موسوی گفت: مساحت حوضچه فراگیر پایانه نفتی شمال ٣٠٠ هکتار است و با ساخت این پروژه سه اسکله کنونی موجود با آبخورهای چهار تا پنج متر به ١٤ اسکله با آبخور 40 متر افزایش خواهد یافت.

موسوی افزود: احداث موج شکن یال غربی و شرقی، لایروبی های داخل حوضچه و کانال ورودی تا عمق 9 متر و استحصال زمین و همچنین تهیه و نصب تجهیزات کمک ناوبری در فاز اول در دستور کار قرار گرفته است.

(جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۲) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید