یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۲۹
IOTC
چهارشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۵ / ۱۴:۵۶
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۲۶۵
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران :

رکوردشکنی پایانه نفتی خارگ در پهلودهی همزمان نفتکش ها

جزیره خارک از مناطق عملیاتی شرکت پایانه های نفتی ایران است که با پیشرفت هایی که در این بخش صورت گرفته است رکورد پهلودهی همزمان ١٠ نفتکش امسال در پایانه خارک ثبت شده است.

رکوردشکنی پایانه نفتی خارگ در پهلودهی همزمان نفتکش ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، شرکت پایانه های نفتی ایران به عنوان یکی از شرکتهای تابعه شرکت ملی نفت ایران سازمانی است عملیاتی، تخصصی و حرفه ای که در حوزه های ذخیره سازی، اندازه گیری، ارائه خدمات آزمایشگاهی، عملیات صادرات و واردات نفت خام، مواد نفتی و میعانات گازی و خدمات دریایی فعالیت می کند و ماموریت اصلی آن پشتیبانی و کمک به تداوم پایدار تولید نفت و گاز کشور از طریق فرایند های عملیات دریافت، ذخیره سازی، امتزاج، اندازه گیری و سنجش کمی و کیفی، بارگیری و تخلیه (صادرات و واردات) نفت خام و مواد نفتی تولیدی و مبادله ای (SWAP)، عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی های نفتکش و همچنین تکمیل و ارتقای زنجیره ی ارزش نفت و گاز کشور و ایفای نقش شایسته در پایداری و انعطاف پذیری بهینه زنجیره تامین انرژی ملی، منطقه ای و بین المللی است.



بنابراین گزارش، مناطق عملیاتی این شرکت شامل جزیره خارک، ماهشهر، عسلویه، شمال و جاسک است. در حال حاضر با نوسازی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در بزرگ‌ترین پایانه‌های نفتی ایران، توان پهلودهی نفتکش‌ها در اسکله‌های پایانه نفتی خارک، از ٣ فروند به ١٠ فروند افزایش یافته است.


 سید پیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران در این زمینه اظهار داشت : "با نوسازی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در بزرگ‌ترین پایانه‌های نفتی ایران، توان پهلودهی نفتکش‌ها در اسکله‌های پایانه نفتی خارک، از ٣ فروند به ١٠ فروند افزایش یافته است. گام‌های بسیار مهمی برای توسعه زیرساخت‌های صادرات نفت ایران برداشته شده است. شتاب عملیات ذخیره‌سازی، پهلودهی، بارگیری و تحویل نفت خام به مشتریان آسیایی و اروپایی ایران تسهیل شده است. همه فعالیت‌ها در پایانه‌های نفتی ایران توسط نیروهای توانمند وزارت نفت انجام می‌شود و هیچ برون‌سپاری در این زمینه انجام نشده است؛ این افتخار بزرگی است که به همت تلاشگران این شرکت در مناطق خارک، عسلویه، شمال و ماهشهر به دست آمده است.



امسال به رکورد پهلودهی همزمان ۱۰ کشتی نفتکش و همچنین صادرات هفت میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در یک روز دست یافتیم. نوسازی و بهسازی اسکله‌های صادرات نفت ایران توسط نیروهای توانمند داخلی انجام شده و امکان پهلودهی و جداسازی همزمان ١٠ کشتی در پایانه بین المللی نفتی خارگ ایجاد شده است."
(چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵) ۱۴:۵۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید