دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۴۵
IOTC
چهارشنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۵ / ۰۸:۰۶
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۲۵۱
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

جهش ٢ برابری صادرات نفت در سرزمین آفتاب تابان

در ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ میلادی، حجم واردات نفت خام ژاپن با ثبت کاهشی ۶۷ هزار بشکه‌ای معادل دو درصد، به حدود سه میلیون و ۵۵ هزار بشکه در روز رسید

جهش ٢ برابری صادرات نفت در سرزمین آفتاب تابان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، همزمان با ثبت بالاترین نرخ فروش نفت ایران به پالایشگران چینی، مدیریت امور اوپک و ارتباط با مجامع انرژی ایران، با انتشار گزارشی اعلام کرده است: در ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ میلادی، حجم واردات نفت خام ژاپن با ثبت کاهشی ۶۷ هزار بشکه‌ای معادل دو درصد، به حدود سه میلیون و ۵۵ هزار بشکه در روز رسید. در این مدت، عربستان سعودی با صادرات یک میلیون و ۲۶۲ هزار بشکه نفت، کماکان بزرگترین صادرکننده نفت به ژاپن بوده و در ماه اکتبر هم، حجم صادرات نفت این کشور به ژاپن با افزایشی حدود ۲۰۵ هزار بشکه‌ای همراه بوده است. بعد از عربستان سعودی، امارات متحده‌ عربی دومین صادرکننده بزرگ نفت به ژاپن بوده؛ به طوری که حجم فروش نفت شیخ‌نشینان اماراتی به این کشور آسیایی، با ثبت افزایشی ۹ هزار بشکه‌ای به حدود ۶۸۸ هزار بشکه در روز رسیده است؛ هم اکنون قطر ۷.۲ درصد و ایران، هفت درصد از بازار نفت ژاپن را در اختیار گرفته‌اند.


حجم صادرات نفت ایران به ژاپن در ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ میلادی، با ۲۲ هزار بشکه افزایش به حدود ۲۱۴ هزار بشکه رسیده است. پس از ایران، کویت با ۲۰۲ هزار بشکه صادرات نفت و روسیه با ۱۱۵ هزار بشکه پنجمین و ششمین صادرکننده بزرگ نفت به ژاپن در ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ میلادی بوده‌اند. نکته قابل توجه درباره حجم صادرات نفت روسیه به ژاپن آن است که فروش نفت روسها، اکتبر امسال در مقایسه با سال ۲۰۱۵ میلادی با ثبت سقوطی آزاد ۲۲۹ هزار بشکه‌ای همراه بوده است. هم اکنون، ایران با بیشتر پالایشگران بزرگ نفتی ژاپن همچون «شرکت جی ایکس اویل اند انرژی»، «آیدیمیتسو»، «شواشل» و «کوزمو اویل» قراردادهای فروش نفت امضا کرده؛ اما برای تصاحب عنوان سومین صادرکننده بزرگ نفتی به این کشور، دوئلی با قطری‌ها آغاز شده است.
(چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵) ۰۸:۰۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید