دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۵۰
IOTC
شنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۱۹
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
ارائه خدمات عام المنفعه با هدف توسعه زیرساخت های جزیره خارگ

ذخیره آب آشامیدنی جزیره خارگ به 30 هزار متر معکب افزایش یافت

مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: با بهره برداری 2 مخزن بتنی 15 هزار متر مکعبی ظرفیت ذخیره سازی آب آشامیدنی جزیره خارگ 30 هزار مترمکعب افزایش یافت.

ذخیره آب آشامیدنی جزیره خارگ به 30 هزار متر معکب افزایش یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران،  سید پیروز موسوی  در مراسم افتتاح سه پروژه این شرکت  با اعلام این  مطلب افزود: با ساخت این دو مخزن  ذخیره آب آشامیدنی خارگ از 42 هزارمترمکعب به 70 هزار متر مکعب رسید.

 وی ادامه داد : به طور معمول استاندارد آب شرب  جزایر 15 روز است؛ این درحالی است که با  ساخت  این مخازن جدید،  ذخیره  آب جزیره خارگ به 20 روز رسید که 5 روز از استاندارد جهانی  بیشتر است.

موسوی یادآور شد: از بدو تاسیس شرکت پایانه های نفتی ایران،  پروژهای مهم و متعددی جهت تولید، ذخیره سازی و انتقال آب مناسب به اهالی خارگ تعریف و اجرا شده است که از آن جمله می توان به احداث کارخانه تصفیه آب به روش اسمز معکوس (RO)، احداث مخازن بتنی ذخیره آب (دو مخزن هر یک به ظرفیت 000ر15 مترمکعب)، احداث شبکه انتقال و توزیع آب با استفاده از لوله های پلی اتیلن از مخازن تا منازل ساکنین جزیره اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران افزود: این پروژه آخرین حلقه از زنجیره پروژه های تعریف شده برای تهیه، تامین، انتقال و تصفیه و توزیع آب شرب جزیره خارگ است که با بهره برداری از آن، آب سالم و بهداشتی تولیدی کارخانه تصفیه آب، از طریق لوله های مناسب به مخازن هدایت و ذخیره سازی  می شود تا ضمن کنترل و مدیریت میزان توزیع، از طریق شبکه توزیع در اختیار ساکنین جزیره قرار گیرد .

افزایش ظرفیت با مخازن بتنی نقش کلیدی در کاهش و هدر رفت آب و نیز ارتقاء تراز بهداشتی آب مورد استفاده خواهد داشت.

(شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید