یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۱۵
IOTC
شنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۳
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۱۵۲
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

عربستان تولید نفت خام خود را برای ماه ژانویه کاهش می دهد

عربستان به مشتریان اروپایی و آمریکایی خود اعلام کرد که از ژانویه سال آینده و همزمان با اجرای طرح اوپک برای کاهش تولید نفت، میزان محموله های نفتی خود را کاهش خواهد داد.

عربستان تولید نفت خام خود را برای ماه ژانویه کاهش می دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران و به نقل از یک منبع مطلع در حوزه خلیج فارس که خواست نامش فاش نشود، گفت: عربستان به مشتریان خود اطلاع داده است که محموله های نفت خام را همزمان با تصمیم هفته گذشته (10 آذرماه) سازمان صادرکنندگان نفت (اوپک)‌ کاهش خواهد داد.

این منبع تاکید کرد:‌ محموله های نفتی مشتریان آسیایی نسبت به میزان مشتریان آمریکا و اروپا از کاهش کمتری برخوردار خواهد بود.
این منبع تاکید کرد: میزان محموله های نفتی عربستان به دلیل بالابودن ذخیره نفتی در آمریکا،‌ کاهش بیشتری خواهد داشت.
خالد الفالح وزیر انرژی و منابع زیرزمینی عربستان نیز در خصوص نشست روز شنبه اوپک و اعضای تولیدکننده خارج از اوپک گفت:‌ درباره نشست روز شنبه اوپک خوش بین هستم.
کشورهای عضو اوپک هفته گذشته نیز توافق کردند تا بار دیگر با هدف تثبیت بازار و افزایش قیمت های جهانی نفت، یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه از تولید روازنه نفت خود بکاهند و لذا از کشورهای غیرعضو نیز خواسته اند برای همراهی با آنها در این طرح، روزانه ٦٠٠ هزار بشکه از تولید خود بکاهند.
آنها به همین منظور بار دیگر دعوتنامه ها را برای این کشورهای غیر عضو اوپک از جمله روسیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، عمان، مصر، بحرین، کلمبیا، مکزیک، ترینیداد و توباگو، بولیوی، نروژ و کانادا ارسال کردند.

برخی از این کشور از جمله روسیه پیشتر متعهد شده بود که ٣٠٠ هزار بشکه از تولید روزانه نفت خود بکاهد و در نتیجه دیگر کشورهای غیر عضو نیز باید در مجموع 600 هزار بشکه از تولید روزانه خود بکاهند.

(شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵) ۱۳:۵۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید