جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۱۳
IOTC
چهارشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۵ / ۱۳:۳۹
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۱۴۴
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
متن بیانیه حمایت 207 نماینده از دیپلماسی نفتی کشورمان؛

حصول توافق تاریخی اوپک هنر دیپلماسی را در حل کارهای پیچیده و سخت نمایان می کند

207 نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانه ای تاکید کردند: حصول توافق تاریخی اوپک هنر دیپلماسی را در حل کارهای پیچیده و سخت نمایان می کند.

حصول توافق تاریخی اوپک هنر دیپلماسی را در حل کارهای پیچیده و سخت نمایان می کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، در بیانیه 207 نماینده مجلس در حمایت از دیپلماسی نفتی دولت آمده است: افزایش تولید نفت کشور به میزان قبل از تحریم های ظالمانه در نشست اخیر اوپک در شرایطی که همه کشورهای عضو مجبور شده اند سهمیه تولید خود را کاهش دهند، قبل از هر اقدامی نتیجه ایستادگی ملت بزرگ ایران در برابر زیاده خواهی های بین المللی علل الخصوص رفتارهای غیر معقول و تنش‌زای برخی از دول منطقه است که این مهم از طریق دیپلماسی نفتی دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذشته شد.

در ادامه این بیانیه آمده است حصول توافق تاریخی اوپک هنر دیپلماسی را در حل کارهای پیچیده و سخت نمایان ساخته و تیم مذاکره کننده به سرپرستی وزیر محترم نفت ضمن پرهیز از رفتارهای احساسی با احقاق حقوق حقه ملت بزرگ ایران به کشورهای جهان نشان داد که لجاجت با کشور و ملت ایران هیچگاه ره به جایی نبرده و لازم است این کشورها سیاست های خود علیه ملت ایران را تصحیح کنند.
این 207 نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه این بیانیه تصریح کردند رفع و حذف تنش در عرصه های بین المللی از مبانی اصلی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به شمار رفته و جمهوری اسلامی ایران همواره در تلاش است از طریق گفت وگو و تعامل ضمن فائق آمدن بر چالش های فیمابین با سایر کشورها روابط دو جانبه و چند جانبه را ارتقا دهند و بر اساس همین منطق بارها حقانیت کشور و ملت در جامعه جهانی به اثبات رسیده است.
این بیانیه می افزاید دستاورد اخیر حاصله با افزایش و تثبیت درآمدهای ارزی و بودجه ای کشور از یک سو و افزایش ذخایر صندوق توسعه ملی از سوی دیگر بستر لازم را توسعه سرمایه گذاری و در نتیجه رشد اقتصادی پایدار را فراهم خواهد ساخت و لازم است این مهم با برنامه ریزی مناسب در راستای رشد سرمایه گذاری در صنعت نفت کشور با حفظ منافع و مصالح ملی تداوم یابد.
در پایان این بیانیه تصریح شده است: همت و عزم و اراده دولت به ویژه وزیر نفت، مدیران و کارکنان نفتی کشور در حصول نتیجه اجلاس اخیر اوپک را پاس داشته و امیدواریم با تداوم برنامه ریزی های منطقی و اصولی ضمن تحقق اقتصاد مقاومتی، رشد و بالندگی صنعت نفت کشور را شاهد باشیم.
این بیانیه امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد.
(چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵) ۱۳:۳۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید