جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۰۶
IOTC
سه شنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۵ / ۱۹:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۱۲۶
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

در همه کشتی‌های خارجی عکس خارگ نصب شده است

قبل از تحریم‌ها، از هر کشوری اینجا آدم بود اما در طول تحریم به کشورهایی مثل هند و چین محدود شد اما چند وقتی است که اوضاع دوباره مثل قبل رونق گرفته، به طوری که در این چند روزی که شیفت کاری من است، 4-5 کشتی خارجی آمده‌اند

در همه کشتی‌های خارجی عکس خارگ نصب شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، مهندس منوچهر سلجوقی که یکی از مسئولان  عملیات شرکت پایانه ی نفتی خارگ است؛ وی سخنان خود را اینگونه آغاز می کند : فرایند انتقال نفت از مخزن به کشتی‌ها را برایمان توضیح می‌دهد. یک کشتی در حال دریافت نفت است اما چون هماهنگی‌های لازم صورت نگرفته بود امکان آن که وارد نفت‌کش شویم، وجود نداشت. تمام کارکنان این بخش چهارده روز در ماه کار می‌کنند و چهارده روز تعطیل هستند.

هر شیفت کاری‌شان هم 12 ساعته است. مهندس سلجوقی توضیح می‌دهد: «کار صادرات نفت اصلا تعطیلی ندارد و در همه ایام سال این کار انجام می‌شود برای همین، همه اینجا به شوخی می‌گویند "شنبه نه تعطیل"».

امروز هم روز شلوغی برای او و همکارانش است چون چند خریدار خارجی نفت قرار است به آنجا بیایند. با این حال صبورانه و با خوشرویی به سوالهای متعدد ما پاسخ می‌دهد. وقتی از کارشان، این اسکله و جزیره صحبت می‌کند، چشمانش در صورت آفتاب‌زده‌اش برق می‌زند. می‌گوید: « اینجا برای تمام دنیا شناخته شده است و اسکله معروفی برای همه کشورها است». کاملا معلوم است کارش را خیلی دوست دارد چون :« این کار، کار متنوعی است برای اینکه با تمام ملیتها سر و کار داریم و همین بر جذابیت کار ما افزوده است».

او هم از رونق بیشتر این روزها می‌گوید و این که بعد از رفع تحریم‌ها بر تنوع خریداران نفت افزوده شده و افراد زیادی از ملیتهای مختلف، مجددا به خارگ رفت و آمد می‌کنند: « قبل از تحریم‌ها، از هر کشوری اینجا آدم بود اما در طول تحریم به کشورهایی مثل هند و چین محدود شد اما چند وقتی است که اوضاع دوباره مثل قبل رونق گرفته، به طوری که در این چند روزی که شیفت کاری من است، 4-5 کشتی خارجی آمده‌اند».

(سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵) ۱۹:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید