سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۴:۵۹
IOTC
دوشنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۱۱
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
با حمایت شرکت پایانه های نفتی ایران انجام شد

ارتقای سامانه «جلوگیری از تشکیل رسوب در مخازن ذخیره سازی» نفت خام کشور

با حمایت اداره پژوهش و توسعه شرکت پایانه های نفتی ایران، کارایی سامانه SRJ (سامانه جلوگیری از تشکیل رسوب) در مخازن ذخیره سازی نفت خام کشور افزایش می یابد.

رئیس پژوهش و توسعه شرکت پایانه های نفتی ایران با بیان این مطلب در گفت وگو با خبرنگار شانا افزود: با حمایت از پروژه دانشجویی «شبیه سازی رایانه ای عملکرد سامانه SRJ» نصب شده بر مخازن ذخیره سازی نفت خام در جزیره خارگ، ارزیابی و راهکارهایی برای افزایش بازده آن سامانه ارائه شد.

مهدی حسنی یادآور شد: در این پروژه که از سال 1389 آغاز شده است، پس از شبیه سازی به روش CFD (شبیه سازی سیستم های مکانیک سیالات)، با ایجاد برخی تغییرات مکانیکی در قطعات این سامانه ها، کارکرد سامانه نصب شده در مخازن افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: به طور معمول، درصدی از ظرفیت ذخیره سازی مخازن به دلیل تجمع رسوبات کف مخزن غیر قابل استفاده است؛ یکی از راهکارهای مناسب برای رفع این مشکل، استفاده از سامانه پیش گیری از تشکیل رسوب است.

رئیس پژوهش و توسعه شرکت پایانه های نفتی ایران افزود: نتایج این پروژه دانشجویی که به بررسی عوامل عملیاتی مختلف تاثیرگذار بر عملکرد این سامانه می پردازد، مورد تایید کارشناسان مدیریت عملیات شرکت پایانه های نفتی ایران قرار گرفت.

به گفته حسنی، اداره پژوهش و توسعه شرکت پایانه های نفتی ایران هرساله از طریق ارسال فراخوان به دانشگاه های معتبر سراسر کشور، اولویت های پژوهشی این شرکت را به دانشجویان و اساتید اطلاع رسانی می کند.

وی ادامه داد: طرح های پیشنهادی (پروپوزال) دریافتی از دانشجویان با نیاز مدیریت های مرتبط در شرکت مطابقت داده شده و پس از احراز نظرات و پیشنهادهای فنی از سوی آن مدیریت ها، آغاز طرح های پیشنهادی تصویب شده از طریق کمیته حمایت از پایان نامه های دانشجویی شرکت پایانه های نفتی ایران، به دانشجویان اعلام و ابلاغ می شود. 

(دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید