پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۵۹
IOTC
دوشنبه / ۸ آذر ۱۳۹۵ / ۱۶:۴۱
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۰۸۸
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

رئیس کمیسیون انرژی: مجلس و دولت حامی قراردادهای نفتی هستند

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و دولت حامی قراردادهای نفتی با شرکت های بزرگ دنیا هستند.

رئیس کمیسیون انرژی: مجلس و دولت حامی قراردادهای نفتی هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، به نقل از ایرنا فریدون حسنوند روز یکشنبه درآیین امضای تفاهم ‎نامه مطالعه سه میدان نفتی خوزستان بین شرکت مناطق نفتخیزجنوب با شرکت نفتی شلمبرژه اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون انرژی مجلس همواره حامی مجموعه ای است که با کار تخصصی درصدد انعقاد قراردادهایی است که به ورود تکنولوژی و جذب سرمایه گذار در کشور منجرشود.

وی افزود: ایران دست دوستی به سمت کشورهای جهان برای هموار ساختن راه پیشرفت در آینده دراز می کند اما در این ارتباط باید احترام متقابل، حفظ منافع ملی و احترام به ارزش های مردم مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: این تفاهمنامه ها می تواند در حوزه اقتصادی تحول عظیمی در خوزستان و درسطح ملی ایجاد کند و توسعه، ایجاد اشتغال و رفع دغدغه مسئولان و مردم را به دنبال دارد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولان کشوری و به ویژه این کمیسیون که حوزه نفت جزو مسئولیت های اصلی آن به شمار می رود حمایت قاطع خود را از سرمایه گذاری در داخل کشور اعلام کرده و تصویب بسیاری از طرح ها و لوایح در این حوزه، مبین حمایت جدی این کمیسیون است.

وی گفت: اگرچه درظاهر برخی از کشورها شمشیر تحریم را بالا برده اند اما در پس پرده رقابت جدی برای در دست گرفتن میدان های نفتی و سرمایه گذاری کشورمان در این حوزه در بین کشورها وجود دارد و امروزه بسیاری از کشورهای جهان به دنبال حضور در حوزه های نفت و گاز و پتروشیمی ایران هستند.

تفاهم ‎نامه و قرارداد محرمانگی مطالعه و تهیه طرح توسعه میدان های رگ ‎سفید، پارسی و شادگان میان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت شلمبرژه روز یکشنبه با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری در سرسرای امام رضا(ع) باشگاه نفت در اهواز به امضا رسید.

شلمبرژه (Schlumberger) بزرگترین شرکت خدمات نفتی در جهان است. این شرکت بین‌المللی در حدود 123 هزار کارمند از 140 ملیت مختلف دارد و هم اکنون در 85 کشور فعالیت می‌ کند.

دفاتر مرکزی کمپانی شلمبرژه در شهرهای هیوستون آمریکا، پاریس و لاهه قرار دارند

(دوشنبه ۸ آذر ۱۳۹۵) ۱۶:۴۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید