پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۸:۲۴
IOTC
سه شنبه / ۲ آذر ۱۳۹۵ / ۰۷:۰۳
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۰۷۸
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

میانگین قیمت نفت ایران در 2016 به بشکه ای 39.8 دلار رسید

میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای سال 2016 ( 12 دی 1394 ) تا 11 نوامبر (٢١ آبان ماه) به بشکه ای ٣٩ دلار و ٨٣ سنت رسید.

میانگین قیمت نفت ایران در 2016 به بشکه ای 39.8 دلار رسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، هفته های گذشته به دلیل ایجاد ابهام در اجرای فریز نفتی، نرخ نفت در مسیری کاهشی قرار گرفته بود، به طوری قیمت ها به مرز بشکه ای 40 دلار نزدیک شد.

علاوه بر کاهش قیمت نفت، انتخاب «دونالد ترامپ» به عنوان رییس جمهوری جدید آمریکا نیز باعث بروز نگرانی هایی در بازارهای بین المللی شد که تاثیر منفی بر قیمت نفت داشت و موجب کاهش نرخ آن شد.
به گزارش مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به 11 نوامبر (٢١ آبان ماه ) با یک دلار و ١٠ سنت کاهش به ٤١ دلار و ٩٣ سنت در هر بشکه رسید، در حالی که میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون ٣٩ دلار و ٨٣ سنت بود .
قیمت نفت خام سنگین ایران با یک دلار و ٦ سنت کاهش به ٤٠ دلار و ٧٦ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت سنگین ایران امسال تاکنون ٣٧ دلار و ٨١ سنت برای هر بشکه بوده است.
قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٤٢ دلار و ٦ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، یک دلار و ٥٢ سنت کاهش نشان می دهد.
هر بشکه نفت خام دبلیو.تی.آی آمریکا در هفته منتهی به ١١ نوامبر با ٨٨ سنت کاهش، ٤٤ دلار و ٦٤ سنت برای هر بشکه معامله شد، نفت خام شاخص برنت دریای شمال با یک دلار و ٣٢ سنت کاهش، ٤٣ دلار و ٤٨ سنت در هر بشکه بفروش رسید و قیمت های نفت خام شاخص دوبی نیز با یک دلار و ٨٠ سنت به ٤٢دلار و ٩٣ سنت در هر بشکه فروخته شد.
به گزارش ایرنا، به تازگی عربستان، روسیه و سایر تولیدکنندگان نفت، حمایت خود از اجرای فریز نفتی اعلام کرده اند که سبب شده، قیمت نفت اندکی بهبود یافته و دوباره افزایش یابد.
پیش بینی می شود که در صورت توافق نهایی اوپک برای اجرای فریز نفتی (تثبیت تولید) در نشست 10 آذر، قیمت نفت از مرز بشکه ای 50 دلار عبور کرده و در کانال 50 تا 60 دلاری قرار بگیرد.
(سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵) ۰۷:۰۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید