شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۳۳
IOTC
پنج شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۱
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۰۶۵
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

قیمت سبد نفتی اوپک، به بشکه ای ٤٢ دلار و ٨٣ سنت کاهش یافت

قیمت سبد نفتی اوپک، (پنجشنبه) با هفت سنت کاهش، به ٤٢ دلار و ٨٣ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت سبد نفتی اوپک، به بشکه ای ٤٢ دلار و ٨٣ سنت کاهش یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، قیمت سبد نفتی این سازمان، روز سه‎شنبه (٢٥ آبان ماه) ٤٢ دلار و ٩٠ سنت برای هر بشکه بود.

سبد نفت خام اوپک شامل ١٤ نوع نفت خام اعضای این سازمان از جمله مخلوط الجزایر، گیراسول آنگولا، اورینته اکوادور، سبک رابی گابن، میناس اندونزی، سنگین ایران، سبک بصره، صادراتی کویت، السدر لیبی، سبک بونی نیجریه، مارین قطر، سبک عربی عربستان، موربان امارات و مری ونزوئلاست.
در این میان، عربستان که به عنوان بزرگترین تولیدکننده اوپک به شمار می شود اعلام کرده است که این سازمان، باید تولید نفت خود را به حدود ٣٢ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه در روز کاهش دهد.
به گزارش وزارت نفت به نقل از پایگاه خبری میدل ایست مانیتور، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان، اعلام کرد برای بازگشت توازن به بازار نفت، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) باید تولید روزانه خود را به ٣٢ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه در روز برساند.
وی در گفت‎و‎گو با رسانه‎های داخلی عربستان همچنین ابراز امیدواری کرد که اوپک توافق کاهش تولید نفت را که در ماه سپتامبر (اوایل مهرماه) در الجزایر به دست آمده بود، نهایی می‎کند.
وزیر انرژی عربستان با اشاره به حرکت بازار نفت به سوی توازن، گفت: عملیاتی کردن سقف تولید ٣٢ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه در روز می‎تواند بازسازی بازار را شتاب بخشد و به این، به سود تولیدکنندگان و مصرف‎کنندگان نفت است.
الفالح گفت: همچنان امیدوارم که اجماع به دست آمده در الجزایر برای محدودیت تولید منجر به تعیین سقف تولید در سطح دولت‎ها می‎شود و تولید هر کشور به طور متوازن کاهش می‎یابد.
وی همچنین از ادامه گفت‎و‎گوی خود با محمدبن صالح الساده، وزیر صنعت و انرژی قطر و رئیس دوره ای اوپک، خبر داد و همچنین ابراز امیدواری کرد که همزمان با توافق اوپک در پایان ماه جاری میلادی، با روسیه نیز در زمینه همکاری برای تثبیت بازار توافق حاصل شود.
(پنج شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵) ۱۰:۱۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید