سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۱۵
IOTC
شنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۷
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۰۵۰
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

سهم ایران در بازار جهانی نفت محقق می شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تولید و صادرات نفت ایران با هدف احیای سهم ایران در بازار جهانی نفت افزایش یافته است.

سهم ایران در بازار جهانی نفت محقق می شود
قاسم ساعدی در گفت  گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران درباره سرمایه گذاری در صنعت نفت اظهار کرد: منابع فراوان نفت و گاز از جمله مزیت های اقتصادی ایران محسوب می شود. بنابراین، با سرمایه گذاری موثر می توان از پتانسیل ها ی کشور به بهترین شکل بهره برداری کرد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: توسعه صنایع نفتی و گازی اثر مستقیم بر ایجاد اشتغال در کشور دارد. از این رو، توسعه در صنعت نفت چند وجهی است از یکسو پیامدهای اقتصادی را به همراه دارد و از سوی دیگر در کاهش معضلاتی مانند محدودیت فرصت های شغلی نقش مثبت ایفا می کند.
این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه باید از همه ظرفیت های داخلی و خارجی برای توسعه صنعت نفت استفاده کرد، افزود: تولید و صادرات نفت ایران با هدف احیای سهم ایران در بازار جهانی نفت افزایش یافته است و اکنون ایران بیش از 2 میلیون بشکه در روز نفت خام صادر می کند بنابراین زیرساخت های صنعت نفت باید تقویت شود.
وی افزود: تحقق سهم نفتی ایران با اهمیت است زیرا این موضوع ضمن عواید اقتصادی، اثرگذاری کشور در مجامع بین المللی مانند سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) را فزایش می دهد.
عضو کمیسیون انرژی گفت: یکی از اولویت های ایران در سرمایه گذاری، میدان های مشترک نفت و گاز است. بنابراین، با شتاب در بهره برداری ها باید تاخیرها در این بخش را جبران کرد و عواید آن را برای توسعه زیرساخت های کشور برنامه ریزی کرد.
(شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵) ۰۹:۴۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید