یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۳۸
IOTC
چهارشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۲
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۰۲۱
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

توان تولید و صادرات نفت بهبود یافت

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: توان برداشت و صادرات نفت ایران افزایش یافته است.

توان تولید و صادرات نفت بهبود یافت
کورش کرم پور در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی اظهار کرد: در فضای جدید شکل گرفته و با توجه به محدودیت ها، توان تولید و صادرات نفت و میعانات گازی ایران افزایش یافته و به بیش از 2 میلیون پانصد هزار بشکه در روز رسیده است.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی افزود: ظرفیت سازی مناسبی در دولت یازدهم در حوزه نفت شکل گرفت و با وجود تنگناهای داخلی و خارجی، ایران توانست سهم خود را در بازار جهانی نفت احیا کند.
دبیر اول کمیسیون انرژی گفت: احیای سهم برای ایران پیامدهای مثبت اقتصادی و سیاسی دارد بنابراین تحقق آن با اهمیت ارزیابی می شود.
وی با اشاره به نشست کشورهای عضو سازمان صادرکننده نفت (اوپک) اظهار کرد: در این نشست مواضع ایران اثربخش بود زیرا اهداف ایران محقق شد و ایران سهم خود را خواهد داشت.
کرمپور تاکید کرد: باید سرمایه گذاری در میدان های مشترک نفت و گاز شتاب گیرد تا ایران عقب ماندگی های خود را در این بخش جبران کند زیرا سهم میدان های مشترک، حق کشور است که تعلل در آنها سبب هدر روی منابع می شود.
وی گفت: باید با بکارگیری حداکثری توان داخلی و خارجی، سهم ایران را از میدان های مشترک استحصال کرد و عواید ناشی از آن را در زیرساخت های کشور سرمایه گذاری کرد.
(چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵) ۱۲:۲۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید