دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۰۷
IOTC
شنبه / ۸ آبان ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۳
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۹۹۱
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

پایانه عسلویه به قطب صادراتی میعانات گازی منطقه خلیج فارس تبدیل می شود

پایانــه عســلویه در مجاورت پارس جنوبی، گلــوگاه صادرات میعانات گازی کشور اســت که صادرات میعانات و فرآورده ها از این پایانه انجام می شود. در حال حاضر، با توجه به دوران پساتحریم و افزایش حجم صادرات این پایانه به مراتب بیش از گذشــته اهمیت یافته و توجه به افزایش تقویت نیروی انســانی و توسعه زیرساخت ها در اولویت قرار گرفته است تا این پایانه به قطب صادراتی میعانات گازی منطقه خلیج فارس تبدیل شود.

پایانه عسلویه به قطب صادراتی میعانات گازی منطقه خلیج فارس تبدیل می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، ایرج قوامی، رییس پایانه صادرات میعانات گازی عســلویه با بیان موفقیت های به دست آمده دراین پایانه، شرایط پایانه را دوران پساتحریم را تشریح کرد و با اعلام اینکه این پایانه همــگام با افتتاح فاز های جدید پارس جنوبی صادرات میعانات گازی کشــور با افزایش تعداد گوی های شــناور و تجهیز آزمایشگاه مدرن و تقویت نیروی انسانی برای دوران پساتحریم آمادگی کامل دارد، یادآور شد: ماموریت پایانه عســلویه برای صادرات درسال ۸۱ با بارگیری اولین کشــتی از تولید میعانات گازی سایت یک فاز  ۲و۳ پارس جنوبی آغاز شد.

وی ادامه داد: دومین مرحله درســال ۸۵ بود که با بــالا رفتن میزان تولیــد و افتتــاح فازهای جدید پالایشگاهی در پارس جنوبی بهره برداری از گوی شناور دو آغاز شــد؛ در این سال بدون اینکه نیروی انسانی افزایش یابد، حجم کار افزایش یافت.

قوامی افزود: درسال ۸۹ انــدازه گیــری و صدور اسناد و ترخیص کشتی های ال.پــی.جــی نیز بــه عهده کارکنان شــرکت پایانه های نفتی ایران درپایانه عسلویه گذاشته شد که تا کنون نیز این عملیات ادامه دارد.

وی با تشــریح فعالیت های پایانه عسلویه یاد آور شــد: با آماده شــدن فاز 12 (سایت 2  پارس جنوبی) بهره برداری از گوی شــماره ۳ در ســال ۹۳ آغاز و با صادرات میعانات گازی از این فاز، جهش قابل توجهی در صادرات پایانه میعانات گازی عسلویه به وجود آمد.

رییس پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه ادامه داد: در حال حاضر اندازه گیری و صدورسند و ترخیص کشــتی های فیول (سوخت کشــتی) در اسکله فراسکو درعسلویه به عهده کارشناسان پایانه های نفتی ایران است.

 

(شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵) ۱۴:۴۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید