دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۵۴
IOTC
شنبه / ۸ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۵
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۹۸۸
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

ظرفیت پایانه های صادراتی نفت ایران رو به افزایش است

ظرفیت های ایران در حوزه پایانه نفتی رو به رشد است. از این رو، هم اکنون نفتکش های غول پیکر با ظرفیت بیش از 500 هزار تن قادر هستند در پایانه صادراتی خارگ بارگیری کنند.

ظرفیت پایانه های صادراتی نفت ایران رو به افزایش است
احمد مرادی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران اظهار کرد:  در یک سال گذشته روند تولید و صادرات نفت و میعانات گازی ایران به بیش از 2 میلیون بشکه در روز ارتقا یافته که  نشان از ظرفیت سازی ها در حوزه استحصال، ذخیره سازی و انتقال است.
نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و ابوموسی افزود: یکی از تجهیزات بکار گرفته شده  تاسیسات و زیرساخت های ذخیره سازی، بارگیری و صادراتی نفت خام و میعانات گازی است.
عضو کمیسیون انرژی گفت: ایران می تواند در زمینه تاسیسات و تجهیزات و زیرساخت های ذخیره سازی، بارگیری و صادراتی نفت خام و میعانات گازی با شرکت های داخلی و خارجی همکاری کند تا ظرفیت این بخش افزایش یابد.
این نماینده مجلس دهم افزود: پایانه نفتی خارگ هم اکنون حدود 93 درصد صادرات نفت خام ایران را انجام می دهد که برای کشور با اهمیت است. 
وی گفت: براساس اخبار رسیده، تاسیسات پایانه صادراتی خارگ نوسازی شده است و ظرفیت پهلودهی نفتکش ها افزایش یافته است که این موضوع برای برنامه های نفتی ایران با اهمیت است زیرا کشورمان باید سهم نفتی خود در بازار جهانی نفت را به طور کامل احیا کند.
مرادی افزود: به روز نگه داشتن استانداردها در پایانه های نفتی ایران ضروری است و تلاش ها نیز در صنعت نفت در همین جهت است زیرا صنعت نفت ایران همیشه کانون ثبات بوده است.
عضو کمیسیون انرژی گفت: ظرفیت های ایران در حوزه پایانه نفتی رو به رشد است. از این رو، هم اکنون نفتکش های غول پیکر با ظرفیت بیش از 500 هزار تن قادر هستند در پایانه صادراتی خارگ بارگیری کنند.
(شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵) ۰۹:۵۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید