شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۵۱
IOTC
چهارشنبه / ۵ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۴
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۹۷۹
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
رئیس پدافند غیرعامل شرکت ملی نفت ایران:

زیرساخت‌های فرهنگی برای پذیرش پدافندغیرعامل ایجاد شود

رئیس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی برای پذیرش پدافند غیرعامل به عنوان یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی را مهم‌ترین گام برای تحقق پدافند غیر عامل اعلام کرد.

زیرساخت‌های فرهنگی برای پذیرش پدافندغیرعامل ایجاد شود

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، علیرضا انصاری فرد، با اشاره به آغاز هفته پدافند غیرعامل از دوم تا هشتم آبان ماه عنوان کرد: شعار امسال این هفته «مصون سازی و پایداری کشور با اقدام و عمل به پدافند غیر عامل» انتخاب شده است.

وی افزود: چگونگی اجرای این مهم با بهره‌گیری از اصول و موازین پدافند غیرعامل مهم بوده و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی برای پذیرش آن نیز از ضرورت بالایی برخوردار است.

انصاری‌فرد با تشریح زیرساخت‌های فرهنگی، افزود: درک این واقعیت که پدافند غیرعامل به معنای مصونیت حداکثری برای ایجاد فضایی امن و ایمن به شمار می‌رود، اساس زیرساخت فرهنگی این مقوله است.

وی تحقق این فرهنگ سازی را جز با هم اندیشی، همدلی و همکاری در هر یک از حوزه‌های تهدیدپذیر با ظرفیت قبول آسیب‌های جدی، ممکن ندانست و گفت: بر همین اساس اصول و موازین اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت به منظور تحقق، الزاماتی دارد.

رئیس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران دانش بنیان کردن صنعت نفت با رویکرد ارتقا سطح پایداری، افزایش ظرفیت و تداوم تولید با استفاده از اصول پایداری کسب و کار را از ضروریات تحقق اصول و موازین اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت اعلام کرد. 

انصاری فرد ایجاد فرهنگ، باور و اعتقاد عمومی نسبت به پدافند غیرعامل و نهادینگی و استمرار آن را یکی از ۱۰ راهبرد پدافند غیرعامل کشور دانست و به حوزه‌های پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: در چهار حوزه تهدیدهای بیولوژیکی، سایبری، شیمیایی و پرتوی، اقدامات اولیه و برنامه‌ریزی‌ها به صورت کارشناسی صورت گرفته و در حال پیگیری است.

وی آینده پژوهی در باره بحران‌های پیش رو (مانند بحران آب و تغییرات اقلیمی) و افزایش سطح بازدارندگی در سطح صنعت نفت با هدف حداقل آسیب پذیری را یکی دیگر از موارد لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت بر شمرد.

به گفته انصاری فرد، ایجاد ساز و کار شناسایی انواع تهدیدها، به صورت پویا و دینامیک در فضای حقیقی و مجازی، اجرای طرح نخبه پروری و پیاده سازی اصول مدیریت مشارکتی و توجه همزمان به هوش عاطفی افراد نخبه به عنوان راهکار اصلی موفقیت در مسیر کسب مصونیت نیز از جمله موارد مهم در تحقق این سیاست‌ها در صنعت نفت است.

(چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵) ۰۹:۴۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید