جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۳۲
IOTC
چهارشنبه / ۵ آبان ۱۳۹۵ / ۰۸:۴۳
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۹۷۸
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
نماینده مجلس شورای اسلامی:

افزایش صادرات نفت ایران موفقیتی بزرگ بود

نماینده مجلس دهم گفت: احیای سهم ایران در بازار جهانی نفت، موفقیتی بزرگ برای دولت و کشور تلقی می شود زیرا ایران با گذر از جنگ قیمتی، راهبرد خود را محقق کرد.

افزایش صادرات نفت ایران موفقیتی بزرگ بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، مجید کیان پور در گفت‎ و گو با خبرنگار شانا با اشاره به روند رو به رشد صادرات نفت ایران اظهار کرد: باید از راهبردهای منطقی و سیاست های که منافع ملی را تامین می کند بدون سوءگیری حمایت کرد زیرا وضع کنونی ایران از منظر امنیت و جایگاه بین المللی به آسانی محقق نشده است، جوانان این سرزمین برای حفظ آن ایثارگری‎های فراوانی کرده‎اند بنابراین باید از کشور و منافع آن صیانت کرد.

عضو کمیسیون عمران افزود: با اعمال تحریم‌‎ها، سهم ایران در بازار جهانی نفت به حدود ٧٠٠ هزار بشکه در روز کاهش یافت و می رفت این سهم کمتر شود اما با بهبود شرایط و برچیده شدن تحریم‎های نفتی، ایران به سمت احیای بازار نفت حرکت کرد.

کیان پور در گام نخست ٥٠٠ هزار بشکه تا یک میلیون بشکه بر صادرات نفت و میعانات گازی افزود البته در این مسیر برخی کشورها نسبت به بازگشت سریع ایران به بازار تردید داشتند اما تدابیر به کار گرفته شده از سوی دولت و تیم نفتی آن، این موضوع را محقق کرد.

وی گفت: از یک سو کارشکنی های برخی کشورها و از سوی دیگر تحولات منطقه و بازار انرژی، برای ایران ایجاد مسئله کرد اما آنچه امروز شاهد آن هستیم افزایش صادرات نفت ایران و احیای سهم است و افزون بر این، نشست اخیر اوپک در الجزایر نشان داد ایران در سیاست‎های نفتی قاطع است و از جنگ‎های نفتی هراس ندارد.

کیان پور تصریح کرد: تجربه مسئولان ایرانی در تحولات نفتی اندک نیست و دیگر پدیده‎ها در حوزه نفت برای ایران تازگی ندارد.

این نماینده مجلس افزود: روند افزایش صادرات نفت ایران ادامه خواهد یافت و همزمان برای تکمیل زنجیره ارزش و تولید فرآورده‎های نفتی طرح های پالایشی و فرآورشی خود را توسعه می دهد.

وی گفت: تکمیل زنجیره ارزش همانند احیای سهم ایران برای ما ارزشمند است زیرا بر اساس اهداف برنامه های توسعه و سند چشم انداز باید ارزش افزوده در نفت و گاز ایجاد کرد.

(چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵) ۰۸:۴۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید