جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۱۴
IOTC
یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۸
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۹۱۵
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل مطرح کرد

فعال کردن ستاد پدافند غیرعامل در مناطق عملیاتی نفتی و گازی

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل گفت: یکی از اولویت‌های مورد توجه در سازمان پدافند غیرعامل، فعال کردن ستاد پدافند غیرعامل در مناطق عملیاتی نفتی و گازی کشور است تا یک مدیریت واحد در حوزه پدافند غیرعامل در مناطق عملیاتی ایجاد کند.

فعال کردن ستاد پدافند غیرعامل در مناطق عملیاتی نفتی و گازی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، علی اصغر زارعی پیش از ظهر امروز در آیین معرفی فرمانده پدافند غیرعامل جزیره خارگ اظهار داشت: جزیره خارگ نقش مهم خود را نه تنها در دوران دفاع مقدس که پس از آن و به ویژه در شرایط فعلی به خوبی ایفا کرده است.

وی بیان داشت: وجود صنایع نفت در این جزیره مهم و مردمانی دلیر و سلحشور، همواره از این جزیره یک مکان استراتژیک برای کشور ساخته است.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: امروزه اهمیت نفت در دنیا بر کسی پوشیده نیست و این ماده حیاتی در واقع عنصر مهم اقتصادی و مبادلات تجاری و حتی روابط سیاسی است.

زارعی ادامه داد: جزیره خارگ با وجود 93 درصد صادرات نفت کشور به یکی از مهم‌ترین پایانه‌های نفتی در منطقه تبدیل شده است و کشورهای مختلف نگاه ویژه‌ای به این جزیره دارند.

وی با اشاره به اینکه نفت یکی از مهم‌ترین از عوامل اقتصادی در دنیا بوده است، گفت: این در شرایطی است که بیش از 10 درصد گردش اقتصادی در جهان مربوط به نفت است.

معاون سازمان پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: ایران اسلامی با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و توجه به اقتصاد مقاومتی گام‌های خوبی در عرصه بهره‌برداری از نفت برداشته است و سابقه تاریخی کشور در عرصه تحولات نفت نشان می‌دهد که باید بیش از پیش به بهره‌مندی از این ماده مهم توجه کنیم.

زارعی افزود: همانطور که عنوان شد در دوران هشت سال دفاع مقدس جزیره خارگ نقش مهمی ایفا کرد و برای حفظ دستاوردهای نفت کشور، شهدای بسیاری تقدیم شده و اکنون هم وظیفه داریم برای حفظ این دستاوردها همت داشته و عزم خود را جزم کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از اولویت‌ها و موضوعات مهم مورد توجه در سازمان پدافند غیرعامل، فعال کردن ستاد پدافند غیرعامل در مناطق عملیاتی نفتی و گازی کشور است تا یک مدیریت واحد در حوزه پدافند غیرعامل در مناطق عملیاتی ایجاد کند.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل گفت: فرماندهی پدافند غیرعامل جزیره خارگ باید ضمن بررسی مسائل و مشکلات موجود در این حوزه گزارشات خود را به ستاد مرکزی اعلام کند.

(یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵) ۱۲:۰۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید