سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۳۸
IOTC
دوشنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۵ / ۱۹:۱۳
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۹۰۰
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

منابع صنعتی از افزایش صادرات نفت ایران خبر دادند

برخی منابع صنعتی اعلام کردند صادرات نفت ایران در ماه سپتامبر امسال به نقطه اوج دوران پیش از تحریم باز گشته است.

منابع صنعتی از افزایش صادرات نفت ایران خبر دادند

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، دو منبع صنعتی اعلام کردند که مجموع صادرات نفت و میعانات نفتی ایران در ماه سپتامبر امسال به دو میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه در روز رسیده که نزدیک به نقطه اوج آن در سال ٢٠١١ میلادی است.

بخشی عمده از رشد صادرات نفت ایران مربوط به افزایش فروش میعانات نفتی است. به گفته دو منبع یاد شده، صادرات میعانات نفتی ایران در این دوره، ٦٠٠ هزار بشکه در روز بوده است.

افزون بر این، صادرات نفت خام ایران در ماه سپتامبر نیز با اندکی افزایش نسبت به ماه اوت، به دو میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه در روز رسید.

به گفته منابع یاد شده، با توجه به استمرار رشد تولید ایران از میدان پارس جنوبی، در ماه‎های باقی مانده از سال جاری میلادی همچنان بخشی عمده از رشد صادرات نفت ایران مربوط به میعانات نفتی خواهد بود.

یکی از این منابع اعلام کرد در ماه اکتبر امسال، صادرات میعانات نفتی ایران به ٨٠٠ هزار بشکه در روز می‎رسد که فراتر از تولید روزانه ٥٥٠ هزار بشکه‎ای این سوخت در ایران است.

این منبع افزود: افزایش خرید از سوی کره جنوبی، مهمترین عامل افزایش صادرات میعانات نفتی ایران بوده و تأسیسات ژاپن و هند نیز واردات خود را از ایران افزایش داده‎اند.

دو منبع صنعتی یاد شده همچنین اعلام کردند در ماه‎های اکتبر و دسامبر امسال، شرکت هیوندای کمیکال کره جنوبی دو میلیون بشکه دیگر میعانات نفتی از ایران وارد می‎کند.

(دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵) ۱۹:۱۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید