دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۱۳
IOTC
دوشنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۸۹۷
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
سردار نقدی :

تلاش های کارکنان صنعت نفت زیر آتش دشمن در خارگ برای صادرات نفت را فراموش نمی کنیم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، اقتصاد مقاومتی را همانند مقاومت در جنگ تحمیلی یک انتخاب دانست.

تلاش های کارکنان صنعت نفت زیر آتش دشمن در خارگ برای صادرات نفت را فراموش نمی کنیم
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سردار محمد رضا نقدی در هفدهمین همایش سراسری فرماندهان بسیج وزارت نفت گفت: خداوند پاداش مقاومت ملت ایران را در جنگ تحمیلی داد و اکنون ایران از نظر نظامی و اطلاعاتی و امنیتی در تراز اول منطقه و یکی از بزرگترین قدرتهای جهان است به گونه ای که ابرقدرت شروری مانند آمریکا را وادار به تسلیم کرده است.
سردار نقدی اضافه کرد: اکنون هزاران شبکه ماهواره ای بر ضد ایران فعالیت می کنند که بر اساس اعلام رئیس صدا و سیما 200 ماهواره به زبان فارسی و گویشهای ایرانی است اما انقلاب اسلامی به سرعت با گفتمان عمیق در قلبهای انسانها در دورترین نقاط دنیا جای گرفته است و امروزه آزادی خواهان و انقلابیون یکی از گروه های جهانگردی مشتاق سفر به ایران هستند .
وی افزود: ما هیچگاه تلاش های کارکنان صنعت نفت در تولید ، توزیع و صادرات نفت همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی و بدون کمک از بیگانگان همچنین تلاشهایشان زیر آتش مستمر دشمن در جزیره خارک برای صادرات نفت را فراموش نمی کنیم و از آنان قدردانی می کنیم.
سردار نقدی اضافه کرد: هزار و 54 شهید ، 11 هزار و 539 جانباز و 12 هزار و 344 آزاده در صنعت نفت موجب افتخار کشور شده اند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به موفقیت های دانشمندان کشور در فناوری های پیچیده نظامی ،‌ موشکی ، هواپیماهای بدون سرنشین ، نانو تکنولوژی و ... گفت: فناوریهای مورد نیاز صنعت نفت نیز در توان نیروهای متخصص کشور است و نیاز به دادن باج به شرکتهای چند ملیتی نیست .
سردار نقدی افزود: نقدینگی نیز در دولت قبل با فروش سکه و در دولت کنونی با فروش خودرو در زمان اندکی جمع آوری شده است و به راحتی می توان این نقدینگی را در مشارکت مردم برای تولید نفت جلب کرد.
وی با بیان اینکه نقدینگی و فناوری در کشور موجود است، گفت: در صورتی که نیاز به نقدینگی و یا فناوری داشته باشیم نیز باید شرایط قراردادها برای میادین نفتی مشترک و غیر مشترک یا میدانهای نفتی کم ریسک و پر خطر متفاوت باشد.
سردار نقدی با اشاره به درخواست وزیر نفت برای مقابله با فساد در این وزارتخانه افزود: شما وظیفه دارید که هر جا که فسادی مشاهده شد مقابله کنید و وزیر نفت به عنوان بالاترین مسئول این صنعت براساس این نظر از شما پشتیبانی خواهد کرد.
وی اضافه کرد: البته باید برای مبارزه با فساد تلاش کرد و هزینه پرداخت همانگونه که امام حسین (ع) در راه امر به معروف و نهی از منکر همه هستی خود را فدا کرد.
سردار نقدی گفت: ما باید در برابر خدا و خون شهدا پاسخگو باشیم و به این سبب باید در برابر فساد مقابله کنیم.
وی با اشاره به اینکه معاون اول رییس جمهور از 150 مورد اصلاح درباره الگوهای قراردادهای نفتی خبر داده گفت: نباید صنعت نفت الگویی برای قراردادها ارائه کند که نیاز به 150 اصلاح داشته باشد.
سردار نقدی افزود: نباید قراردادی نوشته شود که چگونگی بررسی شکایات در آن نامشخص باشد و طوری نوشته شود که میادین نفتی در اختیار شرکتهای چند ملیتی قرار گیرد به گونه ای که تحریمها در آن مورد توجه قرار نگرفته باشد و این شرکتها در زمان تحریم، اقتصاد سیاسی ایران را در کنترل خود بگیرند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: باید از ثروت کشور برای کمک به مناطق محروم که بسیاری از آنها در اطراف میادین نفتی قرار دارد استفاده شود و نباید بهره این ثروت تنها نصیب شرکتهای چند ملیتی شود .
وی اضافه کرد: نباید قراردادهای نفتی به گونه ای باشد که نظارت 10روز بعد از تنفیذ باشد که در آن زمان بی فایده خواهد بود.
سردار نقدی افزود: ملت ایران در زمان جنگ با صدام مقاومت را انتخاب کرد در مقابله با تروریسم مقاومت را انتخاب کرد و اکنون نیز در مقابله با تحریم  و زورگویی دشمنان اقتصاد مقاومتی را باید انتخاب کرد.
وی خواهان پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت شد و گفت: تنها راه برتری اقتصادی کشور در منطقه انتخاب اقتصاد مقاومتی است که نیاز به تلاش و هزینه دارد.
سردار نقدی با بیان اینکه پیمودن راه حق نیازمند پرداخت هزینه است، گفت: وزیر نفت برای مقابله با فساد در همایش سال گذشته با شما اتمام حجت کرده است و شما باید با فساد هر جا که باشد مقابله کنید و هزینه آن را نیز بپردازید.
(دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵) ۱۲:۵۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید