دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۱۴
IOTC
دوشنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۵
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۸۹۴
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
رئیس سازمان پدافند غیر عامل و مدیریت بحران خبر داد:

۳ لایه "ایمنی، امنیت و دفاع" در پارس جنوبی ، اهواز، ماهشهر، عسلویه و خارگ تشکیل می شود

رئیس سازمان پدافند غیر عامل و مدیریت بحران کشور از تعیین فرمانده ارشد پدافند غیر عامل و مدیریت بحران برای چهار منطقه جنوب شامل اهواز، ماهشهر، عسلویه و خارگ خبر داد.

۳ لایه "ایمنی، امنیت و دفاع" در پارس جنوبی ، اهواز، ماهشهر، عسلویه و خارگ تشکیل می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سردار غلامرضا جلالی ظهر یکشنبه در مراسم معارفه فرمانده ارشد ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ضمن تسلیت به مناسبت ایام ماه محرم، اظهار داشت: ترویج فرهنگ عاشورایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به عنوان بخشی از قدرت نرم ما محسوب می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت خاص منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، اضافه کرد: این منطقه با داشتن حجم عظیم تاسیسات نفت و گاز و پتروشیمی جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد کشور دارد و توسعه این منطقه نقش مستقیمی در رشد اقتصادی کشور خواهد داشت.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل و مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه باید پیش‌بینی‌های لازم در مورد تهدیدات موجود، نحوه مواجهه با آن، آمادگی نیروها و تجهیزات و قدرت بازدارندگی انجام شود، اضافه کرد: باید شرایط مناسبی از این نظر ایجاد شود تا شاهد مدیریت صحیح در زمان حوادث باشیم.

وی با اشاره به تهدیدات پیش روی کشور در زمینه‌های نظامی، تروریستی، سایبری، فرآیندی و طبیعی، خاطرنشان کرد: باید نظام ایمنی و دفاعی در منطقه تشکیل شود و در زمینه ایمنی، امنیتی و دفاعی اقدامات لازم انجامم شود.

سردار جلالی خواستار تدوین ساز و کارهای مناسب برای ایجاد لایه‌های ایمنی و امنیتی و دفاعی شد و تصریح کرد: نباید در شرایط توسعه صنعتی از مسائلی همچون تهدیدا غافل شویم و باید آمادگی‌های لازم ایجاد شود.

وی با اشاره به تعیین فرمانده ارشد برای چهار منطقه جنوب شامل اهواز، ماهشهر، عسلویه و خارگ، افزود: سازمان پدافند غیر عامل و مدیریت بحران کشور در این مناطق سه لایه امنیتی را در قالب یک ساختار در این مناطق ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل و مدیریت بحران کشور افزود: یکی از مصوبات شورای عالی امنیت ملی تعیین فرمانده ارشد ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در مناطق جنوب کشور است.

وی خواستار فراگیری آموزش‌های لازم و مهارت‌های فرماندهی حوادث درون واحد توسط همه مدیران عامل شرکت‌های مستقر در منطقه شد و گفت: طراحی، برنامه ریزی، تطبیق، آموزش و پیش بینی تهدیدات و نحوه مواجهه با آن باید مد نظر باشد.

وی خواستار فراگیری آموزش‌های لازم به منظور مقابله با بحران توسط مردم و مسئولان شد و اظهار امیدواری کرد: با انتصاب فرمانده ارشد hse پدافند غیر عامل و مدیریت بحران منطقه تعامل با استان را تسهیل خواهد کرد زیرا در زمان وقوع بحران استانداران می‌توانند با فرمانده ارشد hse منطقه برای تبادل اطلاعات و مشارکت در نوع طرح ریزی و ایفای نقش مکمل در ارتباط مستقیم باشند.

در این آئین مهدی یوسفی به عنوان فرمانده ارشد ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس معارفه شد.

(دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵) ۱۱:۱۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید