سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۵۰
IOTC
سه شنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۸۹
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
ره آورد هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت (3)

معرفی جزیره خارک به عنوان نماد مقاومت

در هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، از تمبر اختصاصی شرکت پایانه های نفتی ایران به عنوان «خارک؛ نماد مقاومت» رونمایی شد.

معرفی جزیره خارک به عنوان نماد مقاومت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، در حاشیه هجدهمین نمایشگاه نفت تهران، به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و پاس‌داشت جانفشانی کارکنان تلاشگر صنعت نفت در دوران هشت سال دفاع مقدس،از تمبر اختصاصی شرکت پایانه های نفتی ایران به عنوان «خارگ؛ نماد مقاومت» رونمایی شد.

در این مراسم سید پیروز موسوی مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی، علیرضا ضیغمی مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، علیرضا نیکزاد رهبر سخنگوی وزرات نفت و برخی از مدیران ارشد صنعت نفت حضور داشتند.

علیرضا ضیغمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و رئیس  پایانه نفتی خارگ در دوران هشت سال دفاع مقدس در مراسم رونمایی از تمبر یادبود "خارگ؛ نماد مقاومت" برخی از خاطرات خود و همکارانش برای تداوم صادرات نفت از مهمترین و بزرگ ترین پایانه نفتی جهان در دوران جنگ تحمیلی را تشریح کرد.

ضیغمی در جمع برخی از مدیران ارشد صنعت نفت و مسئولان شرکت پایانه‌های نفتی با اشاره به پایداری و مقاومت کارکنان صنعت نفت در جزیره خارک، یادآور شد: در چهاردهم فروردین ماه 1355 شمسی به استخدام شرکت نفت درآمدم؛ هرچند پیشنهادهای کاری در گچساران، مسجد سلیمان، آغاجاری داشتم، با این وجود، پایانه نفتی خارک را که از آن به عنوان تبعیدگاه یاد می شد برای آغاز خدمت در صنعت نفت انتخاب کردم.

وی  با اشاره به بیان خاطراتی از حضورش در منطقه خارک در طول دفاع مقدس تصریح کرد: ایران در برهه ای از تاریخ روزانه 300 هزار بشکه نفت صادر می کرد و در آن موقع نیز دشمنان می خواستند، مانع صادرات نفت ایران شوند، اما هرگز موفق نشدند.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران نیز در این مراسم گفت: این تمبر با عنوان خارک نماد مقاومت معرفی شده است، زیرا این منطقه از کشور در طول تاریخ و به خصوص دفاع مقدس و در مدت 2888 روز جنگ تحمیلی 2834 بار بمباران شد اما با مقاومت و جانفشانی کارکنان صنعت نفت، صادرات نفت کشور قطع نشد.

سید پیروز موسوی رونمایی از این تمبر را به عنوان یک حرکت فرهنگی نمادین با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در صنعت نفت کشور و به ویژه در بین نسل جوان خواند و تصریح کرد: تقویت روحیه مقاومت و جانفشانی و به ویژه ایثار و ازخود گذشتگی و گسترش این روحیه در جامعه در زمان حاضر بیش از پیش ضروری است و این روحیه عظیم باید در بین نسل جوان امروز شاغل در صنعت نفت حاکم و محکم شود.

مشاور وزیر، مدیرکل دفتر وزارتی و سخنگوی وزارت نفت نیز در این مراسم با بیان این که مقاومت زاییده ایمان و تربیت اسلامی است، افزود: این مهم در صنعت نفت بروز و ظهور کرده است.

دکتر نیکزاد رهبر مقاومت را رمز پیروزی و ماندگاری خواند و گفت: امیدواریم این مهم در ملت ایران برای همیشه ماندگار بماند.

وی تصریح کرد: هم اکنون شرایط کشور نیز مانند همان سال ها است به طوری که دشمن می خواهد مانع از صادرات نفت ایران شود اما باید به آینده امیدوار بود، زیرا با تبعیت از ولایت هرگز دشمن نمی تواند مانع از پیشرفت و توسعه کشور شود.

در دومین روز برگزاری نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در مراسمی با حضور دکتر نیکزاد رهبر، سخنگوی وزارت نفت، همچنین علیرضا ضیغمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران،بهروزی مشاور وزیر در امور ایثارگران، پیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران و نماینده پست جمهوری اسلامی ایران، تمبر اختصاصی شرکت پایانه های نفتی ایران با عنوان خارک «نماد مقاومت» رونمایی شد.

 

 

(سه شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید