سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۴۲
IOTC
سه شنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۸۸
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
ره آورد هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت (2)

شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در زمینه ساخت مخازن ذخیره سازی نفت خام

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از فرصت های برجسته سرمایه گذاری در زمینه ساخت مخازن ذخیره سازی نفت خام در صنعت نفت کشور خبر داد و افزود: هم اکنون چهار مخزن یک میلیون بشکه ای در جزیره خارگ در حال ساخت است.

شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در زمینه ساخت مخازن ذخیره سازی نفت خام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی افزود: با بهره برداری از این پروژه که تا پایان امسال محقق می شود، ضمن افزایش ظرفیت ذخیره سازی نفت خام کشور به میزان چهار میلیون بشکه، توان رقابت و حضور صنعت نفت در بازارهای بین المللی افزایش می یابد.

وی ادامه داد: این پروژه سال گذشته با بیش از 420 میلیارد ریال کلید خورد و از مهم ترین پروژه های این شرکت به شمار می رود؛ با بهره برداری این 4 مخزن، ظرفیت مخازن شرکت پایانه های نفتی ایران که هم اکنون حدود 24 میلیون بشکه است به 28 میلیون بشکه افزایش می یابد.

موسوی با اشاره به موقعیت مکانی بسیار مناسب مخازن چهار میلیون بشکه ای پایانه نفتی خارک، اظهار داشت: این مخازن در مرتفع‌ترین نقطه جزیره خارک نصب شده است؛ ارتفاعات مناسب برای احداث مخازن نفتی و نزدیکی به مبادی تولید نفت خام از مهم‌ترین ویژگی‌های این جزیره استراتژیک است.

وی گفت: شرکت پایانه های نفتی ایران در زمینه کمی و کیفی، عملیات صادرات نفت خام را به خوبی مدیریت و کنترل می کند.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران افزود : هم اکنون پایانه نفتی خارگ مجهز به پرقدرت ترین یدک کش های خاورمیانه با قدرت 5000 هزار اسب بخار است و در نوع خود بی نظیر می باشد.

(سه شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید