دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۴:۲۰
IOTC
چهارشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۵ / ۲۳:۴۸
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۸۷۳
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
در قالب مانور آتش‌نشانی اجرا شد؛

کنترل و مهار آتش سوزی همزمان ۵ مخزن در پایانه نفتی خارگ

رئیس پایانه نفتی خارگ گفت: مانور گسترده‌ای با سناریوی کنترل و مهار آتش سوزی همزمان ۵ مخزن در پایانه نفتی خارگ عصر چهارشنبه با موفقیت برگزار شد.

کنترل و مهار آتش سوزی همزمان ۵ مخزن در پایانه نفتی خارگ

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، عباس اسدروز اظهار کرد: این مانور به صورت گسترده در محوطه مخازن به شماره های ۹ و ۱۳ و ۲۹ و ۳۱ و ۴۵ انجام شد که هدف از این برگزاری این مانور تقویت توان و آمادگی نیروها برای مقابله با بلایای طبیعی از قبیل آتش سوزی و غیره بود.

رئیس پایانه نفتی خارگ تصریح کرد: هدف از برگزاری این مانور سنجش میزان آمادگی نیروهای انسانی، تجهیزات و ماشین آلات برای مقابله با حوادث طبیعی است.

وی افزود: در سال گذشته ما با پدیده نادری روبرو بودیم که همزمان ۵ مخزن دچار صاعقه شدند و متعاقب آن مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران دستور دادند که این حوادث مدل سازی شده و به منظور ارتقا سطح ایمنی مخازن سناریوهایی تنظیم کرده و عملاً‌ به آزمون گذاشته شود تا به طور عملی و با تمرین حوادث احتمالی امکان مقابله با آنها را در تک تک نیروها افزایش دهیم خوشبختانه این مانور با این گستردگی و با موفقیت برگزار شد.

اسدروز در پایان ضمن تشکر از همه نیروهای شرکت‌های نفتی مستقر در خارگ از جمله شرکت نفت فلات قاره و پتروشیمی در مانور، بیان کرد: همه شرکت‌های نفتی مستقر در خارگ مانند اندام هایی از یک پیکر واحد هستند که در راستای تحقق یک هدف مشترک فعالیت می‌کنند و آن هدف چیزی نیست مگر اعتلای صنعت نفت به عنوان مهمترین و بزرگترین صنعت کشور که تامین کننده ۷۰ درصد ارز مورد نیاز کشور است؛ تحقق این هدف تنها در سایه تعامل و همفکری همه جانبه محقق خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت ایمنی پرداخت و افزود: با گسترش و پیچیدگی صنایع روز به روز بر اهمیت ایمنی افزوده می شود تا جائی که امروز چیزی در حدود ۴ درصد تولید ناخالص دنیا به مصرف پرداخت غرامت به آسیب دیدگان در حین کار اختصاص می یابد و یا اینکه به مصرف درمان جراحات و صدمات ناشی از حوادث حین کار می رسد.

اسدروز ادامه داد: رعایت استانداردها و دستورالعمل‌های ایمنی امروزه جزو ضرورت‌های جدایی ناپذیر صنایع مدرن است؛ هر چند که صنایع پیچیده‌تر و گسترده‌تر می‌شود کار با ابزار و این دستگاه‌ها با مخاطرات بیشتری همراه است جراحات ناشی از کار با این ابزار نیز عمیق‌تر، خطرناک‌تر و پرهزینه‌تر خواهد بود.

رئیس پایانه نفتی خارگ بیان کرد: اهمیت موضوع باعث شده است که یک روز را به عنوان روز جهانی ایمنی اختصاص دهند کشور ما هم به تبعیت این عرف بین المللی امروز را به عنوان روز ایمنی گرامی می‌دارد.

اسدروز با اشاره به رشادت کارکنان نفت در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس تنها دفاع از آب و خاک نبود بلکه دفاع از ارزش‌های اخلاقی، فرهنگی و مذهبی بود و مهمتر از همه پاسداری از انقلاب اسلامی به عنوان عالی‌ترین هدفی که ملت ایران در استمرار مبارزات سیاسی خویش بدان دست یافته بود.

وی ادامه داد: این انقلاب همه ارزش‌های مادی جهان استکبار را به چالش کشیده بود از همین روی عوامل استعمار جنگ هشت ساله را بر ملت ما تحمیل کردند تا بلکه بتوانند با شکست انقلاب یک بار دیگر ملت ایران را زیر نفوذ خویش درآورند ولی به حول قول الهی هیچ وقت به چنین هدفی دست پیدا نکردند.

رئیس پایانه نفتی خارگ خاطرنشان کرد: جزیره خارگ در این میان به عنوان نماد مقاومت و پایمردی سربرافراشت و شهرت جهانی پیدا کرد، صدام حسین می کوشید که با فلج کردن تاسیسات حیاتی نفت جزیره خارگ ایران را از این درآمد محروم سازد.

وی گفت: محروم کردن ایران از درآمد نفت به معنی شکست انقلاب بود ولی این کارکنان جان برکف صنعت نفت بودند که با چنگ و دندان از تاسیسات نفتی جزیره خارگ سرسختانه دفاع کردند و حتی اجازه ندادند که برای یک روز صادرات نفت قطع شود.

(چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵) ۲۳:۴۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید