دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۱۱
IOTC
سه شنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۸۶
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی فردا آغاز به کار می کند

هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی فردا (چهارشنبه ٢٨ فروردین) با حضور محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهوری، آغاز به کار می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایانه های نفتی ایران، به نقل از شانا، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت گفت: برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به عنوان بزرگ ترین نمایشگاه حوزه صنعت نفت خاورمیانه، با حضور صدها شرکت بین المللی و مشارکت فعال پیمانکاران، مشاوران، متخصصان و تولیدکنندگان توانمند داخلی، به عنوان یک فرصت مطلوب، می تواند با ترسیم تصویری روشن از ظرفیت های صنعت نفت، شکست و ناکارآمدی پروژه تحریم استکبار جهانی را بیش از پیش نمایان کند.

 

اسحق رویور افزود: حضور بیش از هزار شرکت ایرانی و خارجی در فضایی به گستردگی ٤٢ هزار مترمربع (فضای مفید) و ٨٨ هزار مترمربع (فضای باز) در این نمایشگاه، نشانگر شکست اهداف دشمنان در تحریم صنعت نفت کشور و منزوی ساختن ایران اسلامی است.

مدیر هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت تصریح کرد: با توجه به استقبال شرکت های سازنده قطعات از غرفه "جهاد خودکفایی" که برای نخستین بار در هفدهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برپا شد، امسال در هجدهمین نمایشگاه نفت نیز غرفه ای با این عنوان به تجهیزات و قطعات موردنیاز صنعت نفت اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد:  بر این اساس شرکت های سازنده می توانند با مراجعه به این غرفه با نیازهای چهار شرکت اصلی وزارت نفت بیشتر آشنا شوند، همچنین کارگروه های تخصصی در چهار حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در این زمینه تشکیل شده است که پاسخگوی مراجعان خواهد بود.

ریور با بیان این که در نمایشگاه هجدهم نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، برای نخستین بار فعالیت شرکت های حاضر در نمایشگاه به گروه های ٩ گانه تقسیم و این گروه ها در سالن های اختصاصی متمرکز شده اند، افزود:  با هدف برجسته سازی نقش سازمان همکاری اقتصادی "اکو"، غرفه جداگانه ای به دبیرخانه این سازمان در نمایشگاه هجدهم اختصاص یافته است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با اشاره به این که با توجه به افزایش تقاضای شرکت ها برای حضور در نمایشگاه هجدهم، برای نخستین بار سالن های ٢٠ و ٢٢ نمایشگاه آماده استفاده شده است، یادآور شد:  هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از روز ٢٩ فروردین ماه امسال فعالیت خود را با پیام "تجلی حماسه اقتصادی در نهضت جهاد خودکفایی صنعت نفت ایران" آغاز می کند؛ این نمایشگاه به مدت چهار روز برگزار می شود و هر یک از روزهای برگزاری نمایشگاه نیز با عنوان خاصی نام گذاری شده است.

به گفته رویور، روز نخست نمایشگاه هجدهم با عنوان «تولید ملی و شکست تحریم ها (توسعه صنایع بالادستی)»، روز دوم با عنوان «امنیت انرژی، امنیت اقتصادی»، روز سوم با عنوان «خودکفایی و خودباوری در صنعت نفت ایران (صدور دانش فنی و ساخت داخل)» و روز چهارم نمایشگاه با عنوان «تنوع بخشی سبد درآمدی کشور (تولید و صادرات فرآورده های نفتی و پتروشیمی)» نام گذاری شده است.

رویور تصریح کرد: بدون تردید، این نمایشگاه همچون دوره های پیش و به یقین برتر از آنها، نشان از بالندگی، سرزندگی و تلاش بی وقفه صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران در حرکت به سوی توسعه و شکوفایی است.

(سه شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۲) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید