چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۵۸
IOTC
سه شنبه / ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۵
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۸۱۹
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
با وارد مدار شدن ۶ مخزن ذخیره سازی گوره تا ۶ ماه آتی

چهار میلیون بشکه نفت به ظرفیت ذخیره سازی افزوده می‎شود

مجری طرح احداث مخازن ذخیره سازی گوره و امیدیه اظهار کرد: در صورت تامین منابع مالی، ساخت ۶ مخزن ذخیره سازی بتنی گوره تا ۶ ماه دیگر به پایان می رسد.

چهار میلیون بشکه نفت به ظرفیت ذخیره سازی افزوده می‎شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، ابراهیم پیروای با اشاره به محدودیت منابع مالی برای احداث مخازن ذخیره سازی گوره و امیدیه گفت: چنانچه منابع مالی تامین شود، ساخت ۶ مخزن ذخیره سازی بتنی گوره با ظرفیت چهار میلیون بشکه نفت تا پایان امسال پایان می یابد.

وی با اشاره به ساخت مخزن بتنی امیدیه نیز اظهارکرد: پایان ساخت ٢ مخزن ۵٠٠ هزار بشکه ای امیدیه نیز منتظر تامین منابع مالی است، هم اکنون در مجموع ٢ پروژه ساخت مخازن ذخیره سازی گوره و امیدیه پیشرفت ٩٢ درصدی دارند.

به گفته وی، پس از بهره برداری از این مخازن، نفت خام های سبک و سنگین از میدان های مختلف از طریق فشار موجود در خط لوله به داخل مخزن هدایت می شوند و پس از پر شدن مخزن، جریان ورودی به طور اتوماتیک قطع و سطح جریان داخلی مخزن به طور مستمر به وسیله ابزارهای پیشرفته اندازه گیری و کنترل خواهد شد. عمر مفید بیش از ۵٠ سال، مقاومت در برابر آتش سوزی و نیاز نداشتن به سرویس های دوره ای، از مهمترین مزیت‌های این مخازن بتنی است.

منطقه عملیاتی گوره در استان بوشهر و شمال غربی شهرستان گناوه واقع شده است و منطقه امیدیه نیز در استان خوزستان قرار دارد.

(سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۵) ۰۹:۴۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید