دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۱۲
IOTC
شنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۵:۰۵
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۸۰۹
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

ثبت رکوردهای تازه در پایانه ماهشهر پس از اجرای برجام

رییس منطقه عملیاتی ماهشهر شرکت پایانه های نفتی ایران از ثبت رکوردهای تازه در این پایانه پس از اجرای برجام خبر داد.

ثبت رکوردهای تازه در پایانه ماهشهر پس از اجرای برجام
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، جواد زاهدی رییس پایانه ماهشهر با بیان این مطلب افزود: پس از برجام سه رکورد در پایانه ماهشهر ثبت شده است که به ترتیب ثبت رکورد بازوبسته شدن  6 فروند کشتی در 10 ساعت و نیم همچنین ثبت رکورد 3بارگیری و 2 پهلودهی  (اجرای پنج عملیات) در  10 ساعت و  باز و بسته کردن  4 فروند کشتی در مدت زمان 9 ساعت از آن جمله است.
 
وی ادامه داد: هرچند که با برداشته شدن کامل تحریم ها انتظار می رود از این پس با افزایش  تردد کشتی ها به پایانه نفتی ماهشهر بیش از پیش شاهد ثبت این رکورد ها در این پایانه باشیم.
 
زاهدی با ارائه آمار مقایسه ای از عملکرد کار کنان این پایانه درشش ماه نخست سال 95 در قیاس با مدت مشابه در سال 94 گفت: افزایش ۲۵ درصدی پهلودهی نفتکش ها در منطقه عملیاتی ماهشهر به دلیل رفع تحریم ها و در نتیجه افزایش تردد و حضور نفتکش های خارجی ایجاد شده است.
 
به گفته زاهدی  در سال 93  تعداد 224 فروند کشتی  و در سال 94  و پس از اجرای برجام  282 فروند کشتی در پایانه نفتی ماهشهر بسته شد؛ مقایسه آمار تعداد کشتی های بسته شده ماهشهر در شش ماه نخست سال 94 با سال جاری نیز نشان می دهد که سال گذشته 129 فروند کشتی و در سال جاری بیش از 140 فروند کشتی توسط کارکنان این پایانه به پهلوگاه های مورد نظر در بندر صادراتی ماهشهر بسته شده است.
 
زاهدی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی ویژه کارآموزی ناخدایان در پایانه نفتی ماهشهر یادآور شد: پس از پایان اولین مرحله آموزشی کارآموزی ناخدایان یدک کش های ASD برای ناخدایان  بر اساس برنامه ریزی های انجام شده برای افزایش قابلیت های عملیاتی کارکنان پایانه  ماهشهر، دوره های آموزشی  مختلف در این پایانه  با وجود محدودیت ها برگزار می شود که دوره آموزشی کار آموزی ناخدایان نیز ازآن جمله است.
(شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵) ۱۵:۰۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید