شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۰۴
IOTC
چهارشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۱
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۸۰۰
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

افزایش صادرات نفت خام با تکمیل ترمینال جدید در جزیره خارگ

افزایش صارات نفت خام ایرانی یک عامل اصلی و تاثیر گذار در بازار تانکرها به شمار می آید.

افزایش صادرات نفت خام با تکمیل ترمینال جدید در جزیره خارگ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، لویدزلیست در تحلیلی نوشت ایران از تکمیل ترمینال جدید در جزیره خارگ برای صادرات میزان بالایی از نفت خام تا پایان سال جاری میلادی خبر داده است.

لویدزلیست در تحلیلی نوشت: این ترمینال جدید فرصت های حمل کارگو را برای تانکرهای حمل نفت خام غیر ایرانی در سال ۲۰۱۷ فراهم خواهد کرد. با تکمیل شدن ترمینال جدید در جزیره خارگِ ایران ، تانکرهایی که پرچم کشورهای مختلف را حمل می کنند امکان صادرات کارگوها را از جزیره مذکور خواهند داشت. 

گروه تحقیقی کلارک سونز پیش از این اعلام کرده بود، تانکر Atromitos با ظرفیت ۳۰۰ هزارDWT ساخت سال ۲۰۱۶ متعلق به کشتیرانی یونان ۲۸۰ هزار تن از نفت خام ایرانی را از جزیره خارگ برای حمل به سمت اروپا بارگیری کرده بود .

داده های آژانس انرژی بین المللی نشان می دهد: از ماه آوریل سال جاری میلادی و به دنبال برداشته شدن تحریم ها علیه ایران، شرکت ملی نفت این کشور روزانه دو میلیون بشکه را به مشتریان در آسیا و اروپا صادر می کند.

صادرات نفت خام ایرانی به ژاپن- بزرگترین مشتری این کشور- وکره شمالی به ترتیب به ۶۰۵ و ۹۵ هزار بشکه نفت خام در روز رسید که نسبت به ماه گذشته روند نزولی را نشام می دهد. به طور کلی، رشد صادرات نفت خام ایرانی و تاثیرش بر تانکرها توجه صنعت تانکر در جهان را به خود جلب کرده است.

Rodgers مدیر عامل Euronav بزرگترین ناوگان نفتکش های غول پیکر دنیا- دراین باره گفت: افزایش صارات نفت خام ایرانی یک عامل اصلی و تاثیر گذار در بازار تانکرها به شمار می آید.

 

(چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵) ۰۹:۳۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید