سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۰۰
IOTC
دوشنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۲
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۷۸۶
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

افزایش تولید نفت عربستان، قیمت نفت را کاهش داد

افزایش تولید نفت عربستان در ماه ژوئیه و رسیدن به بالاترین رقم در چند ماه گذشته (١٠ میلیون و ٦٧٠ هزار بشکه در روز) سبب کاهش قیمت نفت در هفته منتهی به ٢ سپتامبر شده است.

افزایش تولید نفت عربستان، قیمت نفت را کاهش داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایانه های نفتی ایران، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ٢ سپتامبر (جمعه، ١٢ شهریورماه) با ٢ دلار و چهار سنت کاهش به ٤٣ دلار و ٦٠ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت خام سبک ایران امسال تاکنون ٣٨ دلار و ٣٤ سنت برای هر بشکه بوده است.

قیمت نفت خام سنگین ایران با ٢ دلار و ١١ سنت کاهش به ٤١ دلار و ٩٣ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت سنگین ایران امسال تاکنون ٣٦ دلار و ١٥ برای هر بشکه بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٤٣ دلار و ٦٣ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، یک دلار و ٩٠ سنت کاهش نشان می دهد.

به گزارش مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا در هفته منتهی به ٢ سپتامبر با ٢ دلار و ٢ سنت کاهش، ٤٥ دلار و ١٣ سنت برای هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با ٢ دلار و  هشت سنت کاهش  به ٤٦ دلار و ٨٤ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمتهای نفت خام شاخص دوبی و عمان به ترتیب با یک دلار و ٦٤ و یک دلار و ٥٥ سنت کاهش به ٤٤ دلار و ٣٠ و ٤٤ دلار و ٥٦ سنت برای هر بشکه رسید.

افزایش تولید نفت عربستان و رسیدن به ١٠ میلیون و ٦٧٠ هزار بشکه در روز در ماه ژوئیه که یک رکورد جدید برای تولید نفت عربستان محسوب می شود، یکی از دلایل اصلی کاهش قیمت نفت است.

تحلیلگران معتقدند افزایش تولید نفت عربستان بدین معناست که عربستان برای حمایت از قیمت های نفت با کشورهای غیر اوپک و سایر کشورهای اوپک در طرح فریز نفتی همراهی نخواهد کرد.

(دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۵) ۱۲:۱۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید