شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۱۳
IOTC
شنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۶:۲۷
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۷۸۳
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

68.5 درصد از مخازن کشور به پیاده سازی روش های ازدیاد برداشت نیاز دارند

رییس شورای عالی مخازن شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: 68.5 درصد از مخازن کشور وضع خوبی ندارند و به پیاده سازی روش های ازدیاد برداشت نیاز دارند.

68.5 درصد از مخازن کشور به پیاده سازی روش های ازدیاد برداشت نیاز دارند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، به نقل از شانا، کریم زبیدی مجموع میدان های نفتی و گازی کشور را ١٧٠ میدان شامل ١٢٠ میدان نفتی و 50 میدان گازی اعلام کرد و گفت: همچنین 358 مخزن نفت و گاز در کشور وجود دارد که از این میان 163 مخزن توسعه یافته و 195 مخزن توسعه نیافته هستند.
 
وی تاکید کرد، 68.5 درصد از مخازن کشور وضع خوبی ندارند و به پیاده سازی روش های ازدیاد برداشت نیاز دارند.
 
وی با بیان این که نسبت تولید به ذخیره نهایی در ٩٣ مخزن توسعه یافته کشور نزدیک 50 درصد است، افزود: افزایش ضریب بازیافت در مخازن ایران جای کار بسیاری دارد و به عنوان یک ایرانی باید از هر اقدامی در مسیر دستیابی به این هدف حمایت کنیم.
 
زبیدی با اشاره به پروژه های تزریق آب و گاز به برخی مخازن گفت: مخزن دارخوین از موفق ترین نمونه پروژه های تزریق گاز به شمار می رود؛ میدانی که شرکت ایتالیایی انی در قالب قرارداد بیع متقابل توسعه داد.
 
رییس شورای عالی مخازن شرکت ملی نفت ایران با بیان این که غالب مخازن ایران از نوع آهکی یا کربناته است و تخلخل کمی دارند، افزود: این مشخصات مخزن، سختی و پیچیدگی کار را در مخازن کشور دو چندان می کند.
 
زبیدی گفت: در کنفرانس تهران 52 مخزن معرفی شد؛ اما هم اکنون ٣١ میدان اولویت دار نفت و گاز مدنظر قرار گرفته که از این میان ١٧ میدان مشترک است و میدان ها با استناد به ذخایر درجای هیدروکربوری آنها در سه دسته کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم بندی شده اند.
(شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵) ۱۶:۲۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید