دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۲۴
IOTC
شنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۶:۴۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۷۶۳
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

نفت ایران رکورد دار افزایش قیمت در بازارهای جهانی شد

قیمت نفت سبک ایران با افزایش یک دلاری در هفته منتهی به ٢٦ اوت ( جمعه، پنج شهریورماه) بیشترین افزایش قیمت نفت را در میان نفت خامهای شاخص به خود اختصاص داد.

نفت ایران رکورد دار افزایش قیمت در بازارهای جهانی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ٢٦ اوت (جمعه، پنج شهریورماه) با یک دلار افزایش به ٤٥ دلار و ٦٤ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت خام سبک ایران امسال تاکنون ٣٨ دلار و ٢١ سنت برای هر بشکه بوده است.

قیمت نفت خام سنگین ایران با هفت سنت کاهش به ٤٤ دلار و چهار سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت سنگین ایران امسال تاکنون ٣٦ دلار برای هر بشکه بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٤٥ دلار و ٥٣ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، یک سنت افزایش نشان می دهد.

به گزارش مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا در هفته منتهی به ٢٦ اوت با ٢ سنت کاهش، ٤٧ دلار و ١٥ سنت برای هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با ٢٩ سنت افزایش به ٤٨ دلار و ٩٢ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمتهای نفت خام شاخص دوبی و عمان به ترتیب با چهار و ١٧ سنت کاهش به ٤٥ دلار و ٩٤ و ٤٦ دلار و ١١سنت برای هر بشکه رسید.

عدم اطمینان به توافق بین اوپک و غیراوپک برای طرح فریز نفتی، قیمت‌ها را با کاهش مواجه کرد. افزایش دور از انتظار سطح ذخیره‌سازی نفت‌ خام در آمریکا عاملی برای کاهش قیمت نفت در هفته گذشته بود. این درحالی است که تقاضای چشمگیر برای فرآورده‌های نفتی بویژه در اروپا مانع از کاهش شدید قیمت نفت در بازار شد.

(شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۵) ۱۶:۴۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید