دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۲۸
IOTC
شنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۳:۱۶
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۷۵۹
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران خبر داد

افزایش ۱۰ میلیون بشکه‌ای ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام ایران تا ۲۰ روز آینده

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با بهره‌برداری از مخازن ذخیره نفت خام در گناوه تا ۲۰ روز آینده ظرفیت این مخازن در کشور ۱۰ میلیون بشکه افزایش می‌یابد.

افزایش ۱۰ میلیون بشکه‌ای ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام ایران تا ۲۰ روز آینده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی صبح امروز در بررسی روند صدور نفت خام از پایانه نفتی خارگ با بیان اینکه ظرفیت پهلوگیری کشتی‌های نفت‌کش در بزرگترین ترمینال نفتی ایران در پایانه خارگ افزایش یافته است، اظهار داشت: با اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی افزایش توان صادرات نفت در پایانه خارگ افزایش و زمان توقف کشتی‌های نفت‌کش برای بارگیری نفت به حداقل رسید.

وی با اشاره به تسریع بارگیری و صادرات نفت خام گفت: با کاهش زمان پهلودهی نفت‌کش‌ها در پایانه نفتی خارگ، هیچگونه نفت خامی توسط ایران روی کشتی‌های نفت‌کش در اطراف پایانه‌های نفتی کشور در خلیج فارس ذخیره‌سازی نشده است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از افزایش 10 میلیون بشکه‌ای ظرفیت ذخیره‌سازی نفت در منطقه خلیج‌فارس خبر داد و خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از 4 مخزن ذخیره نفت خام در گناوه تا 20 روز آینده، ظرفیت این مخازن در کشور 10 میلیون بشکه افزایش می‌یابد.

موسوی با اشاره به اینکه ظرفیت ذخیره سازی نفت خام در منطقه خلیج فارس ایران به 28 میلیون بشکه افزایش می‌یابد تصریح کرد: افزایش ذخیره‌سازی نفت خام در بزرگترین ترمینال نفتی ایران در استان بوشهر، افزایش قدرت چانه‌زنی فروش نفت خام کشور را در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت جدید ذخیره‌سازی نفت خام در استان بوشهر با مشارکت بخش خصوصی ایجاد شده است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری مخازن جدید ذخیره‌سازی نفت در گناوه توسط بخش خصوصی انجام شده و همزمان با روند ساخت و تکمیل این مخازن جدید نفتی، 40 کیلومتر خط انتقال نفت خام از گناوه به خارگ اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران افزود: بخشی از خطوط انتقال نفت گناوه به خارگ در خشکی و بخشی هم در زیر دریا توسط متخصصان صنعت نفت ایران ساخته می‌شود.

موسوی از برنامه‌های توسعه‌ای برای افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام خبرداد و گفت: پس از تکمیل مخازن جدید نفت در بندر گناوه، احداث مخازن جدید ذخیره‌سازی نفت در بندر جاسک در دستور کار صنعت نفت کشور قرار گرفته است.

(شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۵) ۱۳:۱۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید