پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۲۵
IOTC
پنج شنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۹:۰۶
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۷۲۹
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

بازدید کارشناسان شرکت سوئیسی از تجهیزات پایانه نفتی شمال

بازدید کارشناسان شرکت سوئیسی فعال در حوزه نفتی روسیه از تجهیزات پایانه نفتی شمال ایران در استان مازندران که با تایید امکانات و تجهیزات این پایانه نفتی همراه بود نوید بخش باز شدن قفل سوآپ نفتی در پسابرجام در آینده نزدیک است.

بازدید کارشناسان شرکت سوئیسی از تجهیزات پایانه نفتی شمال

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، رئیس پایانه نفتی شمال کشور با اعلام این خبر گفت که کارشناسان این شرکت بزرگ سوئیسی فعال در حوزه نفتی روسیه برای از سرگیری سوآپ نفتی از تجهیزات و امکانات پایانه شمال در مازندران بازدید کردند.

حمیدرضا شاهدوست افزود : تجهیزات مستقر در پایانه مورد تایید این شرکت قرار گرفت و پس از نشست امروز این شرکت با مدیران بالادستی بزودی قفل سوآپ نفتی نیز باز می شود.

وی گفت : به نظر می رسد حداقل یک تا دو هفته آینده قفل سوآپ نفتی پس از حدود پنج سال با تدبیر وزارت نفت دولت یازدهم باز شود.

او اضافه کرد: پایانه نفتی شمال کشور از مدت ها قبل امکانات و تجهیزات خود را به روز رسانی و مرمت کرده و برای شروع سوآپ نفتی لحظه شماری می کند.

شاهدوست بیان داشت: پایانه نفتی شمال با داشتن سه جایگاه اسکله پهلوگیری کشتی های با آبخور 5.4 متری و با ظرفیت هفت هزار تنی در شرایط فعلی با 12 مخزن آماده تخلیه روزانه 120 هزار بشکه نفت کشورهای حاشیه خزر است.

رئیس پایانه نفتی شمال کشوراظهار داشت: این پایانه برای گسترش فعالیت سوآپ نفتی در این منطقه از کشور، کار ساخت حوضچه نفتی را برای افزایش گنجایش ظرفیت در دست اجرا قرار داده که با بهره برداری از آن ، میزان سوآپ به 2.5 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

 

(پنج شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۵) ۱۹:۰۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید